آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۹
جامعه
۱۷

ارز دانشجویان بورسیه پرداخت شد

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از پرداخت ارز 91 دانشجویان بورسیه خارج از کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود ملاباشی افزود: با وجود امکانات محدود و با توجه به میزان کم تخصیص بودجه ها در سه ماه اول سال، قصد داریم تا پایان امسال، ارز دیگری را برای شش ماه اول سال آینده به دست دانشجویان بورسیه برسانیم.

وی همچنین درباره دانشجویان غیربورسیه نیز اظهار کرد: به دانشجویان غیربورسیه نیز معرفی نامه برای دریافت ارز مبادله ای داده می شود که داوطلبان می توانند بدون مراجعه به سازمان از طریق سایت، کارهای خود را انجام دهند. رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به بازنگری آیین نامه ارزشیابی اعتبار دانشگاه ها تصریح کرد: این بازنگری تائید شده است و براساس آن دانشجویانی که قصد دارند از اول می 2013 در دانشگاه های خارج کشور مشغول تحصیل شوند، با مراجعه به سایت وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان، اعتبار دانشگاه ها را بررسی کرده و دانشگاه خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به ثبت نام بورسیه 92 تاکید کرد: ثبت نام دانشجویان از شنبه گذشته آغاز شده و نهم بهمن به پایان رسید؛ ما قصد داریم برنامه ریزی را به صورتی انجام دهیم که پذیرفته شدگان سپتامبر 2013 به محل تحصیل دسترسی داشته و تحصیل خود را آغاز کنند.

ملاباشی همچنین درباره فرصت های مطالعاتی نیز یادآور شد: سال گذشته 1600 دانشجوی دکتری به فرصت مطالعاتی شش ماهه اعزام شدند، امسال به دلیل محدودیت نتوانستیم بیشتر از 300 نفر اعزام کنیم که امتیاز اعزام را اخذ کرده و در صورت تخصیص ریالی به دانشجویان قبلی اضافه می شوند.

وی درباره دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور که علاقه مند به تحصیل در داخل کشور هستند نیز گفت: شرایط ادامه تحصیل این افراد در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ایجاد شده و این حوزه ها فعال هستند. برای دوره دکتری هم با تعامل و توافق دانشگاه ها این امر صورت می گیرد که با توجه به ایجاد پردیس های بین الملل و افزایش ظرفیت دوره دکتری، بیشتر دانشجویان در این دوره نیز پذیرفته شده اند.