آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۱۹
ایران زمین
۱۵

انتظار طولانی برای گاز رسانی به 2 شهر محروم

زمستان به نیمه می رسد و سرما کم کم از دیشموک و قلعه رئیسی رخت می بندد، اما هنوز مردمان این دیار در انتظار مصوبه استانی گازرسانی به این دو شهر هستند.

به گزارش مهر، شهرهای دیشموک و قلعه رئیسی در میان کوه های سترگ زاگرس مرکزی در غرب استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. دو منطقه محرومی که در دهه 80شهر شد تا زمینه برای زدودن غبار محرومیت از چهره آنها فراهم آید؛ اگرچه هنوز هم با فقر و محرومیت دست و پنجه نرم می کند. این روزها هوای دیشموک و قلعه رئیسی سرد است، اما مردم این دیار هنوز دل گرم اند که شاید مصوبه سفر استانی گازرسانی به این دو شهر محقق شود؛ مصوبه ای از دور سوم سفرهای استانی دولت به کهگیلویه و بویراحمد بارها مسئولان خبر از اجرایی شدن آن دادند، اما چهار زمستان گذشت و شعله گازی در این دو شهر روشن نشد.

مهر ماه سال گذشته بود که استاندار سابق استان در سفر به این دو شهر از آغاز عملیات گازرسانی به دیشموک و قلعه رئیسی تا سه ماه آینده خبر داده بود.

آن سه ماه هم گذشت و باز خبری نشد تا این که مدیرعامل شرکت گاز استان از کلنگ زنی این طرح در فروردین 91 خبرداد تا دیشموک و قلعه رئیسی به عنوان پانزدهمین و شانزدهمین شهرهای استان گازدار شود.

هوشنگ صیدالی همچنین گفته بود: سال 91 سال گازرسانی به مناطق محروم است و باید با تلاش مضاعف کار گازرسانی به این مناطق را شدت بخشید.

با این حال سال 91 آخرین ماه های خود را می گذراند و مردم این دیار برای تحقق این مصوبه لحظه ها را می شمارند.

اگرچه در این بین تنها قربانی، درختان بلوطی است که باید بسوزد تا به جای گاز، مردم این شهرها را گرم کند.

شهردار قلعه رئیسی قطع درختان جنگلی این بخش در فصول سرد سال را نگران کننده می داند و می گوید: با توجه به وجود جنگل های انبوه بلوط، مردم در نبود گاز از این سوخت استفاده می کنند.

خداکرم فتحی افزود: این مساله موجب وارد آمدن خسارت های زیادی به منابع طبیعی این منطقه شده است.

وی بیان کرد: مردم این بخش و همچنین بخش دیشموک سال هاست که منتظر گاز هستند و تاکنون مکاتبات زیادی با مسئولان امر شده که بی نتیجه مانده است.

شهردار قلعه رئیسی اظهار کرد: مردم این بخش و بخش دیشموک رنج زیادی از نبود گاز بخصوص در فصول سرد سال می برند.