آرشیو پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۰
سیاسی
۲

سخنگوی دولت: نیازی به بودجه دو دوازدهم نیست

در حالی که نمایندگان مجلس معتقدند به دلیل تاخیر در ارائه بودجه به مجلس، دولت باید بودجه دو دوازدهم را نیز همراه لایحه بودجه به مجلس ارائه کند، سخنگوی دولت گفت: دولت لایحه بودجه سال 1392 کل کشور را به صورت کامل به مجلس شورای اسلامی ارائه می دهد و نیازی به بودجه دو دوازدهم نیست.

به گزارش ایرنا، غلامحسین الهام دیروز در جمع خبرنگاران گفت: احکام لایحه بودجه سال 1392 کل کشور در دولت در حال بررسی است و بودجه برای تصویب به طور کامل به مجلس ارسال می شود.

وی اظهار امیدواری کرد که قانون بودجه سال 92 به صورت کامل در اول سال آتی در اختیار دولت قرار گیرد.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درباره برگزاری نشست های مشترک دولت و مجلس خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسات دولت و مجلس ادامه دارد.

الهام همچنین از پرداخت کمک جبرانی به مردم در آستانه ایام عید نوروز خبر داد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد میزان کمک جبرانی دولت به مردم گفت: با توجه به جلسات دولت و مجلس قرار است این کمک در آستانه ایام عید به مردم پرداخت شود ولی هنوز مبلغ آن قطعی نشده است. سخنگوی دولت تصریح کرد: جلسات مشترک دولت و مجلس ادامه دارد و هر وقت این مبلغ مشخص شود، به مردم اعلام می شود.

فولادگر: تعیین قیمت ارز، علت تاخیر در ارائه لایحه بودجه است

در همین حال، رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر سیاست های کلی اصل 44 مجلس گفت: دولت می گوید که دلیل تاخیر در ارائه لایحه بودجه این است که نمی داند در مورد قیمت ارز چگونه باید عمل شود.

حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با فارس اظهار کرد: یکی از مباحث مهمی که در جلسات شبانه مطرح شد، این بود که دولت زودتر بودجه را به مجلس ارائه دهد.

وی افزود: دولت می گوید دلیل تاخیر در ارائه لایحه بودجه این است که نمی داند در مورد قیمت ارز چگونه باید عمل شود، بر همین اساس قصد دارد یک توافق اولیه داشته باشد و بعد بودجه را ارائه دهد.

فولادگر ادامه داد: البته ما خواسته ایم که دولت بودجه را زودتر ارائه کند تا بعد در مورد رقم ارز به یک توافق برسیم.