آرشیو شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۱
جهان
۶

ابراز رضایت حماس از گزارش سازمان ملل در مورد شهرک سازی ها

گزارش روز پنجشنبه سازمان ملل در ابراز مخالفت با شهرک سازی های صهیونیست ها در اراضی فلسطینی ها، با استقبال مقام های رسمی جنبش حماس روبه رو شد. به گزارش ایسنا، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در واکنش به این گزارش خاطر نشان کرد: گزارش سازمان ملل در مورد شهرک سازی های رژیم صهیونیستی اقدامی مثبت و سازنده است، اما نیازمند اقداماتی عملی است تا این رژیم را به اجرای مفاد این گزارش وادار کند.

وی ضمن اشاره به این که صرف گزارش و فراخوان در مقابل رژیمی که بر اساس تفکر و سیاست مصادره زمین و کوچاندن ساکنان سرزمین های اشغالی بنا نهاده شده، نتیجه ای در برنخواهد داشت، خواستار برقراری مکانیزمی اجرایی شد که بتواند این رژیم را به توقف شهرک سازی ها و سیاست های یهودی سازی قدس اشغالی مجبور کند.

به گزارش منابع خبری، سازمان ملل متحد در گزارش روز پنجشنبه خود اعلام کرد، اقدام رژیم صهیونیستی در ساخت واحد های مسکونی در سرزمین های اشغالی، تجاوز به حقوق فلسطینیان محسوب می شود. سازمان ملل در گزارش خود عنوان کرد، شهرک سازی های رژیم صهیونیستی موجب آواره شدن مردم فلسطین، از بین رفتن محصولات کشاورزی آنها، گسترش فقر و در نتیجه افزایش جرم و جنایت در میان آنها شده است.

با وجود انتشار این گزارش، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب با پروژه احداث 346 واحد مسکونی جدید در منطقه «گوش عتصیون» در کرانه باختری موافقت کرد. این شهرک در شهر الخلیل واقع در جنوب قدس اشغالی واقع است. به موجب این پروژه، 200 واحد مسکونی در شهرک «تکوا» و 146 واحد مسکونی در شهرک «نوکدیم» ساخته می شود.