آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۲
صفحه اول
۱

کدخدایی: انتخابات در ایران مطابق استانداردهای قانون اساسی استc

سخنگوی شورای نگهبان گفت که انتخابات در جمهوری اسلامی فراتر از استانداردهای جهانی و مطابق استانداردهای تعریف شده قانون اساسی کشورمان است.

به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری دیروز خود افزود: با توجه به پیش بینی های قانون اساسی و قوانین عادی انتخابات همیشه در ایران آزاد بوده و هست.

کدخدایی خاطرنشان کرد: انتخابات ایران مطابق با استانداردهای قانون اساسی برگزار می شود و نیازی به استانداردها و نظارت بین المللی نداشته و نداریم.

سخنگوی شورای نگهبان درخصوص اخبار برخی رسانه ها مبنی بر پیام دبیر این شورا درخصوص رد صلاحیت فردی که از او به لیدر جریان انحرافی تعبیر می شود، اظهار کرد: از این گونه اخبار بی اطلاعم و ملاک ما رفتار افراد و مستندات ما نیز قانون است و رفتارها را با قانون اساسی و قوانین عادی تطبیق می دهیم. وی ادامه داد: در این خصوص پیشگویی یا اعلام نظر نمی کنم. وی تصریح کرد: شورا براساس قانون رفتار افراد را مورد بررسی قرار می دهد و پس از تطبیق رفتارها با قانون درباره صلاحیت آنها اعلام نظر می کند و در این باره بر سر قول خود هستیم.سخنگوی شورای نگهبان درباره تبلیغاتی بودن مصاحبه نامزدهای احتمالی گفت: انطباق رفتار افراد با قانون برعهده شورای نگهبان است و اگر رفتاری خلاف قانون موجود و مصداق تبلیغات باشد قطعا باید برخورد شود.

وی همچنین درباره استعفای نامزدها از مشاغل کلیدی خاطرنشان کرد: طبق قانون برخی سمت ها از این بحث مستثنی هستند، اما برخی نیز همچون اعضای شورای نگهبان باید برای نامزدی از مسئولیت خود استعفا دهند.