آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۲
اقتصاد
۴

نهاوندیان: به جای خانواده ها به تولید کمک کنید

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، با بیان این که به جای ارائه کمک نقدی به خانوارها باید، این کمک به تولید صورت گیرد تا امکان تمدید قرارداد کارگران همچنان وجود داشته باشد، گفت: باید پیام امید و رونق اقتصادی سال آینده را نیز به صاحبان بنگاه های تولید داد.

محمد نهاوندیان در گفت وگو با مهر درخصوص طرح های افزایش سطح قدرت خرید خانوارها که از سوی دولت و مجلس در حال پیگیری است، گفت: در واقع زمانی که اقدامات مقطعی این گونه در دستور کار قرار می گیرد، نشانه این است که سیاست های قبلی در ایجاد تعادل و توازن لازم برای خانوارها به خصوص گروه های کم بضاعت، نتوانسته نتیجه مطلوب را حاصل کند. رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: در شرایط فعلی، سطح عمومی قیمت ها و رشد شتابان نرخ تورم، مسئولان را ناگزیر کرده است که اقدامات جبرانی را به طور کوتاه مدت در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: معنای دیگر این سخن این است که اگر ما به موقع در برنامه های میان مدت خود و نیز در ایجاد اشتغال و گسترش تولید، برنامه ریزی و عمل کرده بودیم و می توانستیم شاخص های کلان اقتصاد از جمله تورم را مدیریت کنیم، در واقع از وقوع چنین اقداماتی پیشگیری می شد.