آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۲
فرهنگ و هنر
۵

خنیاگران انقلاب در فلک الافلاک می نوازند

سومین جشنواره موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی هجدهم تا بیستم بهمن در استان لرستان برگزار می شود تا نوازندگان محلی مهمان قلعه تاریخی فلک الافلاک شوند و نواهای انقلابی را بنوازند.

نشست خبری سومین جشنواره ملی موسیقی خنیاگران انقلاب اسلامی صبح روز گذشته با حضور پیروز ارجمند، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری و دبیر این جشنواره و هوشنگ جاوید، دبیر علمی جشنواره در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، ارجمند با بیان این که هیچ جشنواره و نهادی به فکر موسیقی نواحی نیست، گفت: در کمال تاسف و تعجب می بینیم که این نوع موسیقی ایرانی از جشنواره موسیقی فجر حذف شده است. او افزود: سومین جشنواره موسیقی خنیاگران انقلاب از هجدهم تا بیستم بهمن در قلعه فلک الافلاک برگزار می شود. از همین رو قرار است این رویداد موسیقایی درسه شاخه موسیقی سنتی، محلی و کر با رویکرد به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و خانواده برگزار شود. ارجمند گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی در این دوره از جشنواره می تواند در ترویج بیشتر موسیقی نواحی و محلی ما تاثیرگذار باشد. این دوره از جشنواره در قلعه فلک الافلاک خرم آباد هجدهم بهمن برگزار می شود.

هوشنگ جاوید، دبیر علمی این دوره از جشنواره هم در سخنانی تصریح کرد: این جشنواره طراحی شد، چرا که موسیقی نواحی ما پس از انقلاب دیده نمی شد. جاوید با بیان این که امسال ده گروه خوب دراین دوره از جشنواره شرکت می کنند گفت: ما هم اکنون نیازمند خلق آثاری در موسیقی بی کلام مناطق نواحی هستیم. به گفته این پژوهشگر موسیقی از سهراب محمدی حماسه خوان شمال خراسان، علی نعمتی بنیانگذار جشنواره موسیقی مقاومت و عاشق سلجوق شهبازی از آذربایجان شرقی قدردانی خواهد شد.