آرشیو یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۲
صفحه آخر
۲۰
از دور از نزدیک

پیاده روی علیه آلزایمر

فقط با یک سلاح ساده و در عین حال کاربردی می توانید خطر ابتلابه بیماری آلزایمر را در دوران سالمندی به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

اگر با انجام این کار موافق هستید، در برنامه روزانه تان زمان کوتاهی را به پیاده روی اختصاص دهید. پیاده روی موجب راه اندازی فرآیندهایی در بدن می شود که از مغز در برابر ابتلابه آلزایمر جلوگیری می کند.

طبق یافته های جدید محققان، بر اثر انجام فعالیت های جسمانی سبک، هورمونی در بدن ترشح می شود که تاثیر استرس و فشارهای روحی روانی را کاهش داده و مانع ایجاد تغییر در حافظه و در نتیجه ابتلابه بیماری هایی می شود که با پیامدهایی از جمله اختلال در عملکرد حافظه همراه است.

به همین علت در افرادی که در مقابل فشارهای روحی روانی آسیب پذیرتر باشند، احتمال اختلال در عملکرد مغز بیشتر است. البته پیش از این نیز متخصصان دریافته بودند که فعالیت های جسمانی و ذهنی می تواند احتمال ابتلابه آلزایمر را کاهش دهد، اما این که چه مکانیسمی در این فرآیند نقش دارد، شناخته نشده بود./ Dailymail

پذیرایی از مهمانان دراوج

در بازار رقابت برای این که بتوانید توجه مشتریان را به خود جلب کنید، باید حرف تازه، محصولی جدید یا ابتکار و خلاقیتی در ارائه کالاو خدمات داشته باشید که بتواند مورد توجه قرار گیرد.

این رستوران که امکان غذا خوردن بر فراز آسمان را به مشتریانش وعده می دهد، از مشتریان در ارتفاع 5/5 متری از سطح زمین در طبقه فوقانی یک ساختمان بلندمرتبه پذیرایی می کند. ظرفیت این رستوران محدود است و تنها امکان پذیرایی از 22 مهمان را به طور همزمان دارد. قیمت در نظر گرفته شده برای هر وعده غذایی که در این رستوران سرو می شود، 290 دلار است، اما آنچه این رستوران را از دیگر رستوران ها متمایز می کند، شکل و ساختار صندلی های این رستوران است. / upi