آرشیو سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۴
حوادث
۱۹

محاکمه عامل جنایت خیابان مدنی به اتهام محاربه

عامل جنایت خیابان مدنی صبح امروز سه شنبه هفدهم بهمن به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب تهران محاکمه می شود.

به گزارش مهر، حسین بیست و سه ساله ظهر روز دوشنبه بیست و چهارم مهر در اقدامی جنون آمیز به سوی عابران حمله ور شد و 12 زن و مرد را با ضربات چاقو مجروح کرد. او پس از جنایت به قم گریخت و شش ساعت بعد، با مراجعه به ماموران تسلیم شد. در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، یکی از مجروحان که مرد سی ساله ای بود، براثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

حسین در بازجویی اولیه مدعی شد مدتی است یک صدای ناشناس به او دستور می دهد و روز حادثه نیز آن صدا از او خواسته به مردم حمله کند. در حالی که به نظر می رسید متهم با طرح این موضوع قصد دارد انگیزه اصلی اش را مخفی نگه دارد، بازپرس جنایی تهران او را برای بررسی سلامت روحی و روانی و همچنین اعتیادش به پزشکی قانون معرفی کرد.

از سوی دیگر حسین در اداره آگاهی به بازسازی صحنه قتل پرداخت و در تشریح حادثه گفت: مدتی بود صدایی در سرم به من دستور می داد چه کارهایی را انجام دهم. روز حادثه نیز آن صدا از من خواست با چاقو به مردم حمله کنم. ابتدا می خواستم از یک مغازه چاقوفروشی در مجیدیه چاقو تهیه کنم که موفق به این کار نشدم بعد هم وارد یک قصابی شدم و به بهانه خرید گوشت، چاقوی سلاخی قصاب را برداشتم و بعد از مجروح کردن مرد قصاب، به خیابان آمدم.

وی ادامه داد: هر فردی را که در سر راهم بود، با چاقو می زدم، زن یا مرد بودن قربانیان برایم هیچ فرقی نداشت. صبح امروز جلسه محاکمه این متهم به صورت علنی و در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار می شود.