آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۶
جامعه
۱۷

وام ازدواج در انتظار تخصیص اعتبار

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: وزارت جوانان همه تلاش خود را برای مذاکره با بانک مرکزی و سازمان پول و اعتبار انجام داده و اختصاص اعتبار، تنها شرط پرداخت وام ازدواج است.

محمدصادق اکبری به مهر گفت: جلسات مشترکی را با مسئولان بانک مرکزی و سازمان پول و اعتبار به منظور ازسرگیری ارائه وام ازدواج به زوج ها برگزار کرده ایم. سازمان پول و اعتبار قرار شده اعتبار لازم را برای پرداخت وام ازدواج اختصاص دهد و ما نیز امیدوار هستیم تا هرچه زودتر اعتبار لازم اختصاص داده شود تا زوج های در حال ازدواج از این سردرگمی دربیایند.

وی با بیان این که بسیاری از جوانان با مراجعه به وزارت جوانان نسبت به پرداخت نشدن وام انتقاد کرده اند، تصریح کرد: وزارت جوانان همه تلاش خود را برای مذاکره با بانک مرکزی انجام داده است و تنها باید در انتظار اختصاص اعتبار ماند.

اکبری درباره وضع لایحه ساماندهی وظایف دستگاه ها در حوزه جوانان توضیح داد: لایحه ساماندهی وظایف دستگاه ها از سوی وزیر ورزش و جوانان به رئیس جمهور ارائه شده است و هم اکنون در انتظار تصویب این لایحه از سوی دولت هستیم.

وی ادامه داد: در بند (ج) ماده 41، به تکالیف و وظایف دستگاه ها در حوزه جوانان اشاره شده که وزارت جوانان تکالیف هر دستگاه و وزارتخانه را تدوین و آن را برای تصویب به رئیس جمهور ارائه داده است.به گفته اکبری، در این لایحه بخش های مختلفی پیش بینی شده است که با تصویب هیات دولت به مجلس شورای اسلامی می رود تا بتوان گام های اصلی و مهم را برای حوزه جوانان برداشت.