آرشیو پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۶
صفحه آخر
۲۰

بچه ها ذهنتان را می خوانندc

منبع: Dailymail

بررسی های انجام شده نشان می دهد کودکان از هجده ماهگی می توانند دنیا را از دریچه دیگری ببینند که نشات گرفته از توانمندی آنها در خواندن ذهن بزرگ تر هاست.

پیش از این تصور می شد کودکان در سنین چهار تا هفت سالگی این توانایی را کسب می کنند. این توانایی به آنها کمک می کند، بتوانند با بزرگ تر ها ارتباط ذهنی برقرار کنند. در این مطالعه رفتار صد کودک در محدوده سنی 19 ماه تا پنج سال در موقعیتی مشابه مورد بررسی قرار گرفت.

البته سن برخورداری کودکان از این توانمندی در کشورهای مختلف متفاوت است، برای مثال کودکان اروپایی در مقایسه با کودکانی که ساکن شرق آسیا هستند، از توانمندی های بیشتری در این زمینه برخوردارند.

این یافته ها نشان دهنده این است که تفاوت های فرهنگی هم می تواند بر رشد ذهنی کودکان تاثیرگذار باشد؛ از این رو تردیدی نیست توانایی کودکان در خواندن ذهن بزرگ ترها در خانواده های مختلف نیز متفاوت باشد. زیرا به نظر می رسد رشد فرهنگی زمینه ساز رشد ذهنی کودکان است. اگر ارتباط کودک با والدینش بیشتر باشد تاثیر مثبتی بر روند رشد ذهنی کودک می گذارد و در سنین پایین تر می توان نخستین نشانه های ارتباط ذهنی کودک با والدین را در رفتارهای کودک تشخیص داد.