آرشیو سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۹
فرهنگ و هنر
۵

کتاب های دفاع مقدس، مخاطبان آمریکایی را جذب کرد

رئیس حوزه هنری با تاکید بر برنامه ریزی در زمینه صادرات کتاب به دیگر کشورها، از اقبال به آثار مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس در خارج از ایران و حتی در قلب آمریکا سخن گفت.

محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مستمر برای صادرات کتاب به دیگر کشورها گفت: این امر مستلزم برنامه ریزی کارشناسانه و مطالعه دقیق است. حوزه هنری به عنوان یکی از مراکز فرهنگی کشور از گذشته این رویکرد را در دستور کار خود قرار داده بود.

مومنی شریف با اشاره به راهکارهای ارتقای صادرات کتاب در کشورهای منطقه یادآور شد: بهترین کار این است که کتاب را به کشورهای مقصد ببریم و زمینه چاپ آنها را در این کشورها ایجاد کنیم. مهم این است که بدون این که عنوان و نامی از موسسه مبدا باشد، اثر در بازارهای هدف منتشر و توزیع شود. در سال های گذشته برخی موسسات و مراکز فرهنگی اقدام به این کار کردند و حتی در بازارهای کتاب آمریکا هم توانستند برای چاپ آثارشان ناشر پیدا کنند.

وی ادامه داد: با احترام به همه گونه های ادبی، بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر هیچ موضوعی به اندازه دفاع مقدس بین مخاطبان و به ویژه جوانان تاثیرگذار نیست. آثار مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس در خارج از ایران و حتی در قلب آمریکا هم مخاطبان بسیاری جذب کرده است. به گواهی مخاطبان خارجی کتاب های ارزشی، این کتاب ها علاوه بر ارزش هنری والا، چهره جدید مردم ایران و فرهنگ متعالی ایران بعد از انقلاب را به جهانیان معرفی کرده است.