آرشیو سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۹
حوادث
۱۹

دزد جوان، خودرو را با کودک ربود

ماموران پلیس آگاهی خراسان رضوی و یگان های فرماندهی انتظامی مشهد مقدس، کودک دوساله ای را که از سوی سارق ربوده شده بود، در کمتر از شش ساعت نجات داده و به آغوش خانواده اش بازگرداندند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار بهمن امیری مقدم گفت: شب حادثه در پی دریافت خبری مبنی بر سرقت خودرو و ربودن پسر دو ساله در خیابان امامت، ماموران کلانتری سجاد به محل اعزام شدند. وی افزود: ماموران در تحقیقات اولیه متوجه شدند زنی با خودروی پراید قصد ورود به پارکینگ را داشته که یک نفر عابر پیاده که جوانی حدود بیست ساله بوده، تقاضای بردن خودرو به پارکینگ را کرده و هنگامی که پشت فرمان نشسته، خودرو را همراه پسر دو ساله او ربوده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی یادآور شد: با اعلام موضوع، اکیپ ویژه ای از ماموران انتظامی مشهد و پلیس آگاهی، مسئولیت شناسایی و دستگیری سارق را به عهده گرفتند.

سردار امیری مقدم خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد سارق با گوشی تلفن همراه مالباخته که داخل خودرو بوده، با منزل شاکی تماس گرفته و تقاضای دو میلیون تومان پول کرده که با بررسی موضوع توسط پلیس آگاهی استان، محدوده تماس مشخص شد و بلافاصله تیم های عملیاتی ویژه به محل اعزام شدند و با اجرای طرح مهار، خودروی مسروقه را شناسایی و آن را تعقیب کردند، اما راننده با دیدن پلیس، متواری شد.

وی تصریح کرد: با فرار متهم، پلیس با رعایت قانون به کارگیری سلاح به سمت وی شلیک و سارق هجده ساله را دستگیر کرد و کودک دو ساله را نیز سالم به خانواده اش تحویل داد. به گفته فرمانده انتظامی خراسان رضوی، با دستگیری متهم، تحقیقات با نظر قاضی پرونده ادامه دارد.

سردار امیری مقدم با اشاره به این که این حادثه بر اثر بی احتیاطی و دقت نکردن به توصیه های پلیسی یکی از شهروندان رخ داده، از خانواده ها خواست از اعتماد به افراد ناشناس پرهیز کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل، بلافاصله موضوع را به پلیس اطلاع دهند.