آرشیو سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱، شماره ۳۶۲۹
جامعه
۱۷

دولت، بودجه اوقاف را نداده است

رئیس سازمان اوقاف گفت: براساس برنامه سال 90 و 91 دولت باید بودجه مساجد و امامزاده را پرداخت می کرد که در مجموع 100 میلیارد بابت مساجد و 20 میلیارد هم بابت امامزاده ها باید پرداخت می شد، اما هنوز بودجه ای به اوقاف داده نشده است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدی از دیدار با رئیس قوه قضاییه برای بررسی روند رسیدگی به پرونده های موقوفه خواری امامزاده زید، پاکدشت و شهر قدس خبر داد و افزود: برخی پرونده های سنگین آنقدر کش و قوس داشت که با دستور رئیس قوه قضاییه ماده 18 در مورد آنها اعمال شد.

رئیس سازمان اوقاف خاطر نشان کرد:امروز تنها 44 درصد موقوفات کشور سند ندارد و در بخش سنددار کردن موقوفات برای هر استان سهمیه تعیین کردیم. به گفته محمدی، سال گذشته 3400 پرونده قضایی در دادگاه ها تشکیل و 2700 رای به نفع موقوفات صادر شد. برخی از پرونده های سنگین هم آنقدر کش و قوس داشته که با دستور رئیس قوه قضاییه اعمال ماده 18 شده که برخی به نتیجه رسیده و برخی هم در حال بررسی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در مورد تعامل سازمان اوقاف با سازمان میراث فرهنگی هم تصریح کرد: سیاست ما بیشتر تفاهم با دستگاه های مرتبط با اوقاف است که در تعامل با نیروهای مسلح و سازمان ثبت و جهاد کشاورزی به موفقیت هایی رسیدیم. در مورد میراث فرهنگی هم معتقدیم به جای بگومگو ها با تعامل گفت وگو کنیم بهتر به نتیجه می رسیم.