آرشیو چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۳۶
اقتصاد
۴

درخواست دولت برای تعیین تکلیف سریع تر دستمزد کارگران

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت تعامل، همجوشی و همکاری با تشکل های کارگری تاکید و آمادگی خود را برای تحقق مطالبات کارگران اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی در نخستین نشست با نمایندگان تشکل های کارگری، امضای قراردادهای سفید امضای کارگران را مورد انتقاد قرار داد و گفت: کارگران باید امنیت شغلی داشته باشند و ما برای کمک به ایجاد و حفظ امنیت شغلی کارگران، نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.

وی برگزاری سریع تر جلسات تعیین دستمزد با نمایندگان کارگری و کارفرمایی را خواستار شد و افزود: تعیین دستمزد باید منطقی و مبتنی بر واقعیات و نیازهای روز جامعه باشد.

عباسی گفت: برای رسیدن به رقم واقعی دستمزد باید عواملی همچون هزینه های تولید و تامین معیشت خانوار کارگری مدنظر قرار بگیرد.

وی در عین حال پیش بینی سبد کالایی و کمک های غیرنقدی دولت برای کارگران را به جهت افزایش توان خرید خانوارهای کارگری خواستار شد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که کارگران حق استفاده رایگان از مراکز رفاهی، تفریحی و ورزشی را دارند، گفت: هم اکنون بیش از 260 پروژه کارگری در کشور در دست اجراست و این پروژه ها با هدف تامین رفاه جامعه کارگری و اجرا می شود.