آرشیو چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۳۶
فرهنگ و هنر
۵

تهران میزبان جشنواره هنر محیطی می شود

شهر تهران از ششم اسفند میزبان جشنواره هنر محیطی به دبیری احمد نادعلیان می شود. 35 گروه هنری قرار است در قالب این جشنواره به خلق آثاری در ضلع جنوبی پارک لاله بپردازند. عکس های این آثار نیز همزمان در ایستگاه های متروی تجریش و چهارراه ولیعصر به نمایش درمی آید.

به گزارش جام جم، نشست خبری دبیر جشنواره هنرهای محیطی روز گذشته با حضور احمد نادعلیان و رضا بابازاده، رئیس اداره نقاشی سازمان زیباسازی شهر تهران در این سازمان برگزار شد.

نادعلیان در آغاز این نشست با اشاره به 40 دوره برگزاری جشنواره هنر محیطی در نگارخانه پلور، جزیره هرمز و دیگر استان های کشور گفت: برگزاری جشنواره هنر محیطی در تهران از این حیث اهمیت دارد که آثار خلق شده در معرض نمایش مسافران نوروزی تهران و همچنین مردمی که روز سیزدهم فروردین به طبیعت می روند، قرار می گیرد.

به گفته او در این جشنواره که از ششم اسفند در ضلع جنوبی پارک لاله برپا می شود، 35 گروه هنری به خلق آثاری از جنس چوب، کاغذ، فلز و پارچه متناسب با طبیعت می پردازند. چهار روز بعد از آغاز جشنواره، عکس های این آثار در ایستگاه های متروی تجریش و چهارراه ولیعصر قرار می گیرد تا مردمی که به دلیل مشغله های شب عید ممکن است فرصت رفتن به گالری را نداشته باشند، این آثار را تماشا کنند.

نادعلیان درباره انتخاب هنرمندان برای شرکت در این جشنواره نیز گفت: هنرمندان منتخب شرکت کننده در این جشنواره بیشتر در جشنواره های متعدد محیطی حضور داشته اند. در مجموع بیش از 40 هنرمند به همراه 20 دستیار در این جشنواره حضور دارند.

رضا بابازاده، رئیس اداره نقاشی سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در این نشست به ضرورت برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: درطول سال هایی که سازمان زیباسازی به عنوان متولی زیباسازی فعالیت داشته است، از هنرهای شهری به عنوان یکی از مهم ترین ضرورت های ساختارشهری به اشکال مختلف استفاده کرده تا جوابگوی نیازهای موجود در شهر باشد.