آرشیو چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۳۶
جامعه
۲۱

2 میلیون معتاد و 200 هزار فرد الکلی در کشور

فرمانده ناجا گفت: براساس آمارها یک میلیون و 300 هزار نفر معتاد رسمی و در حدود 500 تا 700 هزار نفر معتاد تفننی داریم.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم، افزود: با وجود آن که جمعیت دو برابر شده، اما تعداد معتادان در کشور ما در مجموع دو میلیون نفر است. احمدی مقدم با اشاره به این که براساس آمارهای سازمان بین المللی، رقم اعتیاد به الکل در دنیا 250 میلیون نفر است، اما این رقم در کشور ما حداکثر 200 هزار نفر را شامل می شود، عنوان کرد: تعداد الکلی ها در دنیا ده برابر تعداد معتادان است و این در حالی است که این رقم در ایران یک درصد نرخ جهانی را شامل می شود.

وی اظهار کرد: هر چند در افزایش مراکز درمانی پیشرفت های خوبی داشته ایم، اما این کمبود ظرفیت ها موجب شده است تا معتادان پس از دستگیری مجددا رها شوند.

فرمانده ناجا با بیان این که با وجود آن که بهترین شرایط را در مهار و کاهش ترانزیت موادمخدر داریم، اما مردم پایین ترین نمره را در حوزه موادمخدر به پلیس می دهند، تصریح کرد: نمره مردم به پلیس نشان دهنده میزان برآورده شدن انتظارات آنان است.وی با بیان این که براساس گزارش های مردمی مهم ترین دغدغه آنان در حوزه موادمخدر است، بیان کرد: معتادان و موادفروشان خرد احساس امنیت را در جامعه کاهش می دهند.فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که در گذشته 62 درصد موادمخدر تولید شده در افغانستان از خاک ایران عبور داده می شد، ادامه داد: امروزه با انجام اقدامات کنترلی این رقم به 28 درصد رسیده است. به گفته احمدی مقدم، گرایش به مصرف موادمخدر سنگین افزایش یافته است.