آرشیو چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۳۶
ورزش
۲۲

یاغستانی: ورزشکاران ما توانایی کسب افتخار دارند

رئیس انجمن ورزش های افراد باهوش میانه (کم توانان ذهنی) با بیان این که جمعیت این افراد در سطح کشور بیش از 5 / 3 میلون نفر است، تاکید کرد این افراد می توانند برای ورزش کشور افتخارآفرین باشند.

عباس باغستانی دیروز در یک نشست خبری که در محل فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین برگزار شد، با بیان این که این آمار را سازمان بهزیستی اعلام کرده است، افزود: 70 درصد این جمعیت قابلیت آموزش پذیری و حضور در عرصه های اجتماعی را دارند و با آموزش و هدایت صحیح، آنها می توانند در زمینه هایی همچون ورزش به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به این که فدراسیون بین المللی افراد کم توان ذهنی از سال 1986 تاسیس شده و هم اکنون 70 کشور عضو دارد، افزود: در کشور ما نیز با توجه به آمار بالای این افراد استعداد قابل توجهی برای ورزش وجود دارد که در این میان می توان به پیمان نصیری اشاره کرد که در اولین حضور خود در رقابت های پارالمپیک، مدال طلارا در رشته دوومیدانی کسب کرد.

رئیس انجمن ورزش های افراد با هوش میانه خاطرنشان کرد: مطلوب ترین نتیجه ای که از حضور این افراد در عرصه ورزش حاصل می شود، بازگشت به زندگی اجتماعی و عادی است، چرا که دید عموم جامعه نسبت به آنها تغییر یافته و می توانند در فعالیت های دیگر نیز حضوری مفید داشته باشند.

باغستانی تعداد رشته های ورزشی افراد باهوش میانه در جهان را 15 رشته برشمرد و گفت: در حال حاضر انجمن ورزش افراد با هوش میانه در پنج رشته ورزشی از جمله شنا، فوتسال، فوتبال، تنیس روی میز و دو و میدانی فعال شده و با آغاز فعالیت هیات های استانی در سراسر کشور که عدد آنها به 31 می رسد، در صددیم در نخستین حضور در رقابت های آسیایی نتایج خوبی کسب کنیم و در دراز مدت نیز به رقابت های پارالمپیک 2016 برزیل چشم دوخته ایم.