آرشیو پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۳۷
جامعه
۱۷

کشور سفیدپوش می شود

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارش زا به کشور خبر داد و گفت: بر این اساس تا دوشنبه هفته آینده برف و باران بیشتر مناطق کشور را فرا می گیرد.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی گفت: این نقشه ها نشان می دهد دمای هوا در بیشتر نقاط کشور طی روز جمعه افزایش یافته و از روز شنبه نیز یک سامانه بارشی از غرب وارد کشور می شود که تا روز دوشنبه در بیشتر نقاط کشور فعال خواهد بود.

وی تصریح کرد: از بعد ازظهر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه بارش باران و برف گاهی با وزش باد و سپس کاهش دما در نیمه شمالی استان خراسان رضوی پیش بینی شده است و طی روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس به دلیل افزایش سرعت وزش باد مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضع هوای کشور در روز شنبه توضیح داد: با ورود سامانه مذکور بارش برف و باران گاهی با وزش باد در استان های آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و ارتفاعات غربی زاگرس مرکزی و سپس استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش بینی می شود.