آرشیو پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۴۳
جهان
۶

حمله به اتوبوس کارکنان وزارت دفاع افغانستان

وزارت دفاع افغانستان می گوید در حمله یک بمبگذار انتحاری به اتوبوس حامل کارکنان این وزارت، ده نفر زخمی شده‎اند.

یک منبع امنیتی در محل انفجار که نخواست نامش فاش شود، به گزارشگر بی.‎بی. سی گفت که فرد بمبگذار ساعت 7 صبح چهارشنبه، در نزدیک چهارراه شهید خود را زیر اتوبوس انداخت و سپس جلیقه انتحاری خود را منفجر کرد.

ژنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع گفته که شش نفر از زخمی های این رویداد، کارکنان این وزارت و چهار نفر دیگر غیرنظامی هستند.

این انفجار در یکی از خیابان های اصلی که غرب کابل را با شرق آن وصل می‎کند، روی داد و به دلیل آن که چندان قوی نبود به ساختمان‎های نزدیک محل انفجار که همه مسکونی و تجاری هستند، آسیبی نرسیده است.

گروه طالبان مسئولیت این انفجار را به عهده گرفت و در پیامی که به رسانه ها فرستاد، نوشت عامل این بمبگذاری فردی به نام سید جان از ساکنان ولایت لوگر بوده است. سه روز پیش هم یک بمبگذار انتحاری در محله شیرپور در نزدیک مرکز شهر کابل به ضرب گلوله ماموران امنیتی از پا درآمد. گفته شده که او نیز قصد داشت خودروی بمبگذاری شده خود را به ساختمان مقر شورای عالی صلح بکوبد.

دریک تحول دیگر، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد، در جریان عملیات پلیس ملی افغانستان با حمایت ارتش و نیروهای ناتو در ولایت های لوگر، پروان، غزنی، خوست، سمنگان، زابل و اروزگان هشت عضو طالبان کشته و 12 نفر دیگر بازداشت شدند.

پلیس ملی افغانستان همچنین موفق به ضبط تسلیحات طالبان و خنثی کردن مین در ولایت های هلمند و ننگرهار شد و این عملیات تلفاتی برای نیروهای امنیتی در پی نداشت. خبر دیگر این که ده عضو طالبان سلاح های خود را در ولایت غزنی زمین گذاشته و به پروسه صلح در 125 کیلومتری جنوب شهر کابل پیوستند.