آرشیو پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۴۳
جامعه
۱۷

تهران به شبکه جهانی جامعه ایمن پیوست

با اضافه شدن مناطق 6، 7، 8، 9، 11، 12، 17 و 19 به شبکه جهانی جامع ایمن، کلانشهر تهران به عضویت شبکه جهانی جامعه ایمن پیوست.

به گزارش فارس، محمدهادی موذن، رئیس شورای سیاستگذاری جامع ایمن شهر تهران روز گذشته در مراسم الحاق مناطق کلانشهر تهران به شبکه جهانی جامع ایمن گفت: از سال 86 این موضوع مطرح شد که کلانشهر تهران می تواند به شبکه جهانی جامع ایمن برسد و این در شرایطی بود که تا این سال هیچ کلانشهری از نظر جمعیت در این زمینه اعلام آمادگی نکرده بود.

محمدهادی موذن افزود: در این راستا با دستور شهردار تهران، منطقه 22 به عنوان منطقه پایلوت در نظر گرفته شد و بعد از آن به ترتیب سایر مناطق نیز موفق شدند تا به این جامعه بپیوندند و همچنین این کار در سایر شهرهای کشور نیز دنبال شد و در ابتدا کاشمر توانست عضو شبکه جهانی جامع ایمن شود.

وی با بیان این که نمی توان در هیچ شهر یا روستایی از ایمنی غافل بود، تصریح کرد: ایمنی موضوعی است که همه باید به آن التزام داشته باشند و هرچند نمی توان آن را به صفر رساند، اما می توان آن را کاهش داد و از این رو این اقدامات در مراکزی با فراوانی تردد مانند مساجد، پارک ها و مدارس بیشتر مورد توجه قرار دارد.

موذن با اشاره به این که مهندسی ایمنی، فرهنگ ایمنی، مدیریت ایمنی و اطلاع رسانی ایمنی همه باید به کمک مردم برای مردم باشد، افزود: اساس کار جامعه ایمن، ایجاد ساختار مشارکتی مبتنی بر همکاری های بین بخشی با حضور مردم است و از آنجا که شهرداری نهادی اجتماعی است، باید کمک کنیم تا شهرمان را خودمان بسازیم و ایمن کنیم.

او تاکید کرد: در محلات تهران و در مدیریت محله یکی از کمیته های فعال مدیریت ایمنی است و در کنار آن توجه به مسائلی مانند کاهش خشونت نیز مورد توجه قرار گرفته است.وی خاطرنشان کرد: شاخص های جامعه ایمن پس از پنج سال اجرا، از سوی شبکه جهانی ارزیابی می شود و چنانچه شاخص های مورد نظر بخوبی انجام نشده باشد، این عضویت لغو خواهد شد.

به گفته موذن، تهران این شاخص ها را به صورت علمی انجام می دهد و از این رو به صورت الگو برای سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته است.