آرشیو یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۴۵
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

«پنجه شکسته» به روایت فرهاد توحیدی

فرهاد توحیدی فیلمنامه مجموعه تلویزیونی «پنجه شکسته» را به سفارش مرکز سیمافیلم در 20 قسمت می نویسد. توحیدی قرار است در این مجموعه تحریفات فیلم آرگو را افشا کند. پیش تولید این مجموعه سال آینده آغاز می شود.

توحیدی درباره پنجه شکسته به روابط عمومی سیمافیلم گفت: بعد از موفقیت مجموعه «یک مشت پرعقاب»، مدیران سیمافیلم از من خواستند تا نگارش سری دوم این مجموعه را آغاز کنم، اما من با توجه به دغدغه ای که داشتم درخواست کردم تا به سمت تولید اثری با مضمون اشغال لانه جاسوسی و تشریح ابعاد این واقعه برویم که با استقبال مواجه شد و در نهایت نگارش سریال «پنجه شکسته» آغاز شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه این موضوع سرنوشت ساز که یکی از مهم ترین مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی است در این سال ها به لحاظ پرداخت دراماتیک مورد غفلت واقع شده و همین امر سبب شده تا رسانه های خارجی و هالیوود این موضوع را دستاویز مقاصد سیاسی خود قرار دهند که نمونه اش ساخت فیلم ضدایرانی «آرگو» است. این فیلمنامه نویس گفت: «پنجه شکسته» داستان گسترده ای دارد و در شش کشور مختلف رخ می دهد.توحیدی افزود: اکنون در مرحله تحقیقات شفاهی این اثر هستیم و این مرحله شامل گفت وگوهایی با برخی از دانشجویان پیرو خط امام(ره) است که در جریان اشغال لانه جاسوسی حضور داشتند.