آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۴۶
سیاسی
۲

ایران مذاکرات موضوعی با آمریکا را می پذیرد

صالحی: از امروز شاهد رفع تدریجی تحریم ها خواهیم بود

وزیر امور خارجه گفت: با تمهیدات اندیشیده شده دستگاه دیپلماسی، از امروز شاهد رفع تدریجی تحریم ها خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی در حاشیه برگزاری همایش معاونان، فرماندهان و روسای سازمان عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات مرزبانی ناجا در جمع خبرنگاران افزود: دشمن سال گذشته ادعا می کرد که تحریم های فلج کننده برای ایران در راه است، درحالی که به اذعان خودشان تاثیر تحریم ها در ایران چندان موثر نبوده است.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: اگر دشمن صد دلار برای تحریم ما هزینه کرده، ده دلار هم فایده و برداشت نداشته است.

وی آثار تحریم ها را در بخش دستیابی به ارز خارجی دانست و افزود: میزان درآمد ما از فروش نفت در حدود صد میلیارد دلار است که در مقابل درآمد ناخالص یک تریلیون دلاری کشور، 10 درصد را شامل می شود.

صالحی با بیان این که توانستیم بخش عمده ای از تحریم ها را خنثی کنیم، گفت: کشور ایران دارای 15همسایه آبی و خاکی است و چنین کشوری را به زحمت می توان تحریم کرد.

خزاعی: تهدیدها کمکی به مذاکرات نمی کند

از سوی دیگر محمد خزاعی، نماینده ایران در سازمان ملل در گفت وگو با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: گرچه ایران مذاکرات مستقیم با آمریکا درباره موضوع هسته ای اش را می پذیرد، اما هرگونه فشار اضافی برای کشاندن ایران به میز مذاکرات نتیجه معکوس خواهد داشت.

وی افزود: ایران از مذاکرات و گفت وگوی مستقیم با آمریکا استقبال می کند، به شرطی که ما مطمئن شویم که آمریکا جدی است و رفتار خلاف آن نشان نمی دهد.

خزاعی خاطرنشان کرد: تهدیدها علیه ایران کمکی به مذاکرات درباره موضوع هسته ای تهران نمی کند.