آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۴۶
سیاسی
۲

زمان بندی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری

کلیات برنامه زمان بندی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی وزارت کشور اعلام شد.

بر این اساس، وزارت کشور با استناد به ماده 55 قانون انتخابات از هفدهم تا بیست و یکم اردیبهشت سال آینده از داوطلبان یازدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام به عمل خواهد آورد که سه روز ابتدایی این تاریخ آغاز تشکیل هیات های اجرایی خواهد بود. این وزارتخانه همچنین اسامی داوطلبان تائید صلاحیت شده را در روزهای اول و دوم خرداد اعلام خواهد کرد و نامزدهای انتخاباتی مهلت دارند از سوم تا بیست و دوم خرداد تبلیغات انتخاباتی خود را شروع کنند و از روز بیست و سوم خرداد انجام این تبلیغات ممنوع خواهد شد.

مجریان و ناظران انتخابات بیست و چهارم خرداد 92 اقدام به اخذ رای می کنند که همزمان با انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

از سوی دیگر هیات های اجرایی چهارمین میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری از دهم تا چهاردهم فروردین سال آینده تشکیل خواهد شد و ثبت نام از داوطلبان توسط فرمانداری های مرکز استان و وزارت کشور از پانزدهم تا بیست و یکم فروردین انجام خواهد گرفت. رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان و اعلام نظر این شورا توسط هیات مرکزی نظارت در فاصله بیست و پنجم فروردین تا بیست و سوم اردیبهشت انجام خواهد گرفت و تبلیغات انتخاباتی نامزدها به مدت 14 روز از نهم تا بیست و دوم خرداد انجام می شود. همچنین اولین انتخابات میان دوره ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز بیست و چهارم خرداد صورت می گیرد که زمان بندی آن 70 روز بوده واعلام قطعی اسامی نامزدها، چهاردهم خرداد 92 انجام می گیرد.