آرشیو یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۱
سیاسی
۲

آیت الله یزدی: سیاست در چارچوب دیانت باشد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید براین که سیاست باید در چارچوب دیانت باشد، گفت: هر مسئولی در این نظام وقتی اظهاراتی را مطرح می کند باید در این چارچوب سخن بگوید و از آن خارج نشود.

وی با تاکید بر این که هر کسی نمی تواند در مسائل دینی اظهار نظر کند، گفت: فلسفه حوزه های علمیه این است که بتواند منابع دینی را بررسی و احکام و عقاید شیعی را تشریح کرده تا تصمیم گیران بتوانند در این چارچوب عمل کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر افرادی در امور سیاسی و اجتماعی کشور بخواهند در بخش های قانونگذاری، اجرا و قضا اقدامی انجام دهند، باید چارچوب حرکت آنها بر مبنای احکام اسلام باشد.

وی با تاکید بر این که هر مطلب تخصصی را باید از متخصصان گرفت و نباید نظر افراد غیر متخصص در یک زمینه از رسانه های عمومی منتشر شود، افزود: در علوم انسانی که حساس تر و دقیق تر است باید از متخصص نظر گرفت و غیرمتخصص نباید نظر دهد.

آیت الله یزدی با بیان این که آقای احمدی نژاد، در مواردی در مسائل اعتقادی اظهار نظر کرده است، گفت: اظهارنظرهایی که ایشان داشته و دارند گاهی منشا نگرانی هایی است که حتی دوستان و علاقه مندان را نگران می کند و در این زمینه در حوزه های علمیه و جامعه مدرسین در این خصوص بحث شده و نگرانی هایی مطرح شده است.

آیت الله یزدی افزود: چون سفارش موکد ولی امر این است که در شرایط کنونی، کشور را آرام نگه داریم. کسانی که ولایی هستند، سعی می کنند مطالب اختلاف انگیز و سوژه های خاص را دست دوست و دشمن ندهند و آرامش کشور را در آستانه انتخابات حفظ کنند.

آیت الله یزدی ادامه داد: در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پس از گفت وگوهای فراوان قرار بر این شد که در یک مصاحبه محدود به طور اجمال این مطالب را گوشزد کرده و یک نصیحت مشفقانه داشته باشیم و بگوییم اطلاعات دینی شما کم بوده و تحصیلات عمومی دارید و باید در شرایط اجتماعی سیاسی کنونی پیرو نظرات ولی امر و مراجع باشید. وقتی از حوزه و مراجع فاصله بگیریم این لغزش ها پیش می آید.