آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۳
فرهنگ و هنر
۵

جشنواره فیلم «کار» بهار سال آینده برگزار می شود

جشنواره فیلم کار با شعار «کار، سرمایه جاودان» بهار سال آینده در چهار بخش فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و فیلمنامه برگزار می شود. در این جشنواره شهری که بیشترین تولیدات را با موضوع کار ارائه می دهد، به عنوان «شهر فیلم کار ایران» معرفی می شود.

به گزارش جام جم، مسعود اکبری، دبیر این جشنواره با تاکید بر وجه هنری این جشنواره گفت: شاید در نگاه اول موضوع کار، مقوله کار، مبحث بی کاری و مقولات منفی از جمله اقتصادی، سیاسی و... را در ذهن تداعی کند، اما هدف ما از برگزاری این جشنواره نگاه به کار به عنوان مقوله ای فرهنگی است و جدای از مبحث اقتصادی، بیشتر جنبه اجتماعی و نیروی انسانی را در نظر داریم.

مجید مصاحبی، دبیر اجرایی این جشنواره ملی هم با اشاره به غیررقابتی برگزار شدن آن، گفت: فقط بخش فیلم کوتاه به شکل رقابتی برگزار می شود و دیگر بخش ها غیررقابتی خواهد بود. البته در نظر داریم برای نمایش آثار بلند سینمایی نیز بخشی ایجاد کنیم. او از معرفی شهرفیلم کار ایران خبر داد و گفت: شهری که در تولید اثر برای این جشنواره بیشترین همکاری را داشته باشد، در پایان جشنواره به عنوان «شهر فیلم کار ایران» معرفی و از آن قدردانی می شود.