آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۳
حوادث
۱۹

مرد سابقه دار، از فرش فروشی ها کلاهبرداری می کرد

متهم سابقه داری که با فریب صاحبان فرش فروشی های تهران و ارائه چک های جعلی از آنها کلاهبرداری می کرد، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش جام جم، چند روز پیش مردی با حضور در شعبه 12 بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی با معرفی خود به عنوان فرش فروش گفت: مرد شیک پوشی به مغازه ام آمد و پس از انتخاب دو قالیچه ابریشمی 11 میلیون تومانی، از من خواست قالیچه ها را نگه دارم تا عصر پول آن را پرداخت کرده و قالیچه ها را تحویل بگیرد.

وی اضافه کرد: با اعتماد به مرد خریدار، قالیچه ها را به خانه ام بردم و عصر همان روز مرد خریدار برای بردن قالیچه ها به خانه ام آمد و در قبال پرداخت یک فقره چک 22 میلیون تومانی دو قالیچه ابریشمی را تحویل گرفت. من هم یک میلیون و 500 هزار تومان به او دادم و قرار شد روز بعد چک را نقد و 9 میلیون و 500 هزار تومان بقیه پولش را پرداخت کنم. شاکی اضافه کرد: اما روز بعد در بانک متوجه شدم چک خریدار جعلی بوده و او با این ترفند کلاهبرداری کرده است.

ردپای متهم در کلاهبرداری های متعدد

در پی این شکایت، پرونده در اختیار پلیس قرار گرفت و جستجو برای دستگیری مرد شیاد ادامه یافت تا این که مغازه داران دیگری هم با حضور در مرکز پلیس علیه یک مرد به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

در تحقیق از شاکیان و چهره نگاری رایانه ای از متهم فراری معلوم شد، تصاویر متعلق به یک نفر است و مرد شیاد با چک های جعلی، از صاحبان فرش فروشی ها، کلاهبرداری می کند.

در حالی که جستجو برای دستگیری این متهم ادامه داشت، ماموران اطلاع یافتند، تصویر رایانه ای این کلاهبردار متعلق به یک متهم حرفه ای است که پیش از این نیز به اتهام سرقت مسلحانه، کلاهبرداری و دزدی خودرو زندانی بوده است.

بنا بر این گزارش، با مشخص شدن هویت واقعی مرد کلاهبردار، جستجو برای دستگیری او ادامه دارد.