آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۵
فرهنگ و هنر
۵

قالیباف: اختلافی با دولت برای نمایشگاه کتاب نداریم

شهردار تهران با رد وجود هرگونه اختلاف بین دولت و شهرداری برای ساخت محل دائم نمایشگاه کتاب تهران، از تکمیل بقیه مراحل باغ کتاب تا اردیبهشت 92 خبر داد.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به مهر گفت: یکی از کارهایی که معتقدیم در حوزه فرهنگ بسیار تاثیرگذار است و از آن غفلت کرده ایم، موضوع کتاب و کتابخوانی است.

شهردار تهران ادامه داد: لازم است این ذهنیت را تصحیح کنم که هیچ اختلافی بین ما و دولت بر سر نمایشگاه کتاب وجود ندارد. دولت اگر می تواند محل نمایشگاه را بسازد، ما حتما حمایت می کنیم که بسازد، ولی خودشان گفته اند نمی توانند این کار را انجام دهند و ما هیچ اختلافی نداریم و اصولاما بارهای بر زمین مانده را برمی داریم و اگر کسی باری می برد، ما کاری به او نداریم.

قالیباف افزود: نمایشگاهی که مدنظر شماست، باغ کتاب نیست، بلکه آن محل هم اکنون در کنار دانشگاه شاهد و حرم امام خمینی(ره) در حال ساخت است که همان مجتمع باغ آفتاب است. کارکرد باغ کتاب کاملامتفاوت است با باغ آفتاب. باغ کتاب یک نمایشگاه دائم است برای همه انتشاراتی ها و قشر فرهنگی، از مولفان گرفته تا فعالان عرصه چاپ و نشر.

او گفت: زیربنای مفید باغ کتاب 65 هزار مترمربع است و حدود 50 هزار مترمربع هم فضای آزاد دارد؛ در حالی که سرجمع فضای نمایشگاه کتابی که هر سال برگزار می شود، یکصد هزار مترمربع نیست. می شود نمایشگاه کتاب تهران را در باغ کتاب هم برگزار کرد، اما در واقع اینجا یک نمایشگاه دائم برای کتاب است.

شهردار تهران با بیان این که در اردیبهشت سال 92 بقیه مراحل باغ کتاب هم تکمیل خواهد شد، شایعه جدایی علی اکبر اشعری از پروژه باغ کتاب را رد کرد و گفت: آقای اشعری از این پروژه نرفته و مدیر بهره برداری باغ کتاب است.