آرشیو پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۵
ورزش
۱۳

تغییرات در سری A پایان ناپذیر است

بوچی؛ جوان ترین مربی کالچو

مترجم: وصال روحانی
منبع: Football Italia

به کارگیری کریستین بوچی به عنوان سرمربی جدید تیم پسکارا سبب شده وی با 36 سال سن تبدیل به جوان ترین مربی شاغل در فصل رو به پایان لیگ فوتبال ایتالیا شود. پیشتر این عنوان در اختیار آندریا استراماچونی، مربی سی و هفت ساله اینترمیلان بود، ولی بوچی که جای کریستیانو برگودی مربی معزول پسکارا را گرفته، روی دست استراماچونی بلند شده است.

بوچی به سومین مربی پسکارا در این فصل از پیکارهای کالچو تبدیل شده است. برگودی بعد از شکست صفر بر یک پسکارا برابر اودینزه که این تیم را از نو در قعر جدول لیگ ایتالیا نشاند، از کار برکنار شد. وی به نوبه خود از ماه نوامبر (آبان) جای جووانی استروپا را در پسکارا گرفته، اما نتوانسته بود نتایج ضعیف این تیم را پایان بخشد. در زمان برکناری برگودی، پسکارا 18 بازی از 27 مسابقه خود در فصل 2013 2012 سری A را به رقبایش واگذار کرده بود و فرق چندانی بین شرایط این تیم و همگنانش در قعر جدول که پالرمو و سیه نا بوده اند وجود نداشت. از تعدد برکناری مربیان در کالچو همین بس که انتصاب بوچی، دوازدهمین تغییر مربی را در فصل جاری موجب شد. در میان تیم هایی که دست به این کار زده اند، پالرمو پیشتاز بوده است، زیرا سه بار مربیانش را عوض کرده است. این تیم فصل جاری را با جوزپه سانینو شروع کرد و جان پیه رو گاسپرینی بعد از گذشت فقط چند هفته جانشین او شد و مدتی بعد آلبرتو ماله سانی به جای وی آمد و این پایان قصه نبود و بتازگی ماله سانی هم کنار رفت و گاسپرینی دوباره سکاندار شد. با این همه دستاوردهای فصل رو به پایان سری A هنوز با رکورد جدیدی که فصل پیش در این زمینه به ثبت رسید، برابری نیافته است. در آن فصل 19 مربی برکنار شدند و اشتهای پایان ناپذیر سران باشگاه ها برای رسیدن به نتایجی بهتر، امنیت شغلی مربیان را به حداقل رساند.

به واقع اگر آنتونیو کونته در یوونتوس و والتر ماتزاری را در ناپولی نادیده بگیریم، در دو سال اخیر هیچ مربی دیگری در سری A احساس امنیت نکرده و جایش غیرقابل تسخیر نشان نداده است.