آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۶
فرهنگ و هنر
۵

مجیدی: هالیوودالگوی خوبی برای ساخت فیلم درباره پیامبر(ص) نیست

در حالی که این روزها خبری از تولید فیلمی با محوریت زندگی پیامبر گرامی اسلام(ص) از طرف قطری ها با تهیه کننده ای هالیوودی مطرح می شود، مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد(ص) به این موضوع واکنش نشان​داد.

به گزارش ایسنا، کشور قطر این روزها «بری اوسبورن»، تهیه کننده سه گانه «ارباب حلقه ها» را برای اجرای پروژه فیلم زندگی پیامبر اسلام(ص) به خدمت گرفته است، اما مجید مجیدی معتقد است هالیوود نسخه خوبی برای ساخت فیلمی درباره پیامبر(ص) نمی تواند باشد و این راه از همین ابتدا به بن بست رسیده است.

کارگردان فیلم سینمایی محمد(ص) با بیان این که از هر فیلمی که درباره تاریخ اسلام ناب محمدی ساخته شود، استقبال می کنیم، اظهار کرد: اما مهم آن است که اثر مورد نظر مبتنی بر نگاه رسول خدا(ص) باشد.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما در فیلم محمد(ص) این بود که قرائت حقیقی از دین اسلام را برای دنیا نشان دهیم؛ دینی که براساس کرامت انسانی بنا شده است و مهم ترین رسالت پیامبر آن زنده کردن اخلاق بوده؛ چیزی که در دنیای امروز کمتر دیده می شود.

این کارگردان ادامه داد: هالیوود الگوی خوبی برای ساخت فیلم پیامبر(ص) نیست و ای کاش قطری ها برای ساخت این فیلم از جهان اسلام کمک می گرفتند و سینمای ایران هم حاضر بود در حوزه های تخصصی فیلمنامه و کارگردانی تجارب خودش را در اختیار آنها بگذارد.

مجیدی با اشاره به فیلم «آرگو» اظهار کرد: این فیلم یکی از نمونه های تحریف شده ای است که ساخته شده؛ فیلم پیش پا افتاده ای که از نظر روایت تاریخی اشتباهات زیادی دارد و نگران آن هستیم که هالیوود در فیلم پیامبر(ص) هم چنین تحریف های تاریخی​ای داشته باشد.

در همین حال هالیوود ریپورتر مدعی شده است بودجه ساخت پروژه فیلم «مجیدی» حدود 30 میلیون دلار (معادل صد میلیارد تومان) است، این در حالی است که قطری ها برای ساخت فیلمی مشابه این حدود یک میلیارد دلار کنار گذاشته اند.فیلم زندگی محمد (ص) که قطری ها آن را در دست تولید دارند با مجوز «شیخ یوسف القرضاوی»، رئیس اتحادیه علمای مسلمین و جمعی دیگر از علمای مسلمان ساخته می شود.