آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۸
سیاسی
۲

طریقت منفرد موفق به کسب 113رای موافق نمایندگان مجلس از میان 224 رای ماخوذه شد

رای اعتماد ناپلئونی به وزیر پیشنهادی بهداشت

محمدحسن طریقت منفرد به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجلس رای اعتماد گرفت.

در جلسه علنی دیروز پس از سخنان رئیس جمهور و نمایندگان موافق و مخالف، درباره رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت رای گیری شد که از مجموع 224 رای نمایندگان حاضر، 113رای موافق، 99 رای مخالف و 12 رای ممتنع بود.

به گزارش مهر، نکته قابل توجه در کسب رای اعتماد طریقت منفرد این بود اگر وی تنها یک رای کمتر می آورد، نمی توانست رای اعتماد از مجلس کسب کند و به عنوان وزیر بهداشت انتخاب نمی شد؛ چرا که طبق قانون باید آرای موافق، نصف کل آرای ماخوذه به علاوه یک باشد.

رئیس جمهور هم که دیروز برای دفاع از طریقت منفرد به مجلس آمده بود، طی سخنانی گفت: برای رسیدن به یک نظام بهداشت و درمان مطلوب هنوز باید کارهای بزرگی انجام دهیم.

احمدی نژاد گفت: در طول دهه های گذشته بویژه بعد از انقلاب کارهای بسیار بزرگی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان کشور انجام شده است.

رئیس جمهور، یکی از مهم ترین کارها را سازماندهی، گسترش و تثبیت نظام پزشک خانواده دانست و گفت: با وجود این که پزشکان عمومی به لحاظ تعداد و مسئولیت باید بار سنگین تری از سلامت و بهداشت را بر دوش بگیرند متاسفانه امروز کمترین نقش به آنها داده شده است و درنتیجه هزینه های سلامت و بهداشت بیشتر بر دوش مردم سنگینی می کند.

رئیس جمهور گفت: طرح پزشک خانواده معکوس کردن هرم توزیع مسئولیت های بهداشت و درمان بر دوش نیروی انسانی فعال این بخش است یعنی باید بار اصلی به عهده پزشکان عمومی باشد و یک آیش مستمر از سلامت مردم و روند بهداشت و درمان اتفاق بیفتد و ثبت و مستند شود.

احمدی نژاد گفت: طرح پزشک خانواده در دستور کار دولت است و در قانون برنامه پنجم توسعه نیز به آن اشاره شده است و وزارت بهداشت باید بسرعت این طرح را اجرایی و سازماندهی کند.

رئیس جمهور افزود: اجرای این طرح، هم به کاهش هزینه های مردم خواهد انجامید و هم کاهش هزینه های ملی و دولت را در پی دارد.