آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۸
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

داوینچی و هیچکاک به شبکه 4 می آیند

سریال های خارجی هیچکاک و لئوناردو در ایام نوروز از شبکه چهار پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار، سریال «هیچکاک» با مدیریت ناصر طهماسب دوبله شده و در ایام نوروز ساعت 23 و 45 دقیقه از شبکه چهار پخش می شود.

سریال «هیچکاک» به کارگردانی آلفرد هیچکاک یکی از برترین آثار تاریخ تلویزیون جهان است.

مهم ترین ویژگی این سریال، حضور هیچکاک به عنوان راوی در این سریال است. او در هر قسمت قبل از شروع سریال جلوی دوربین قرار می گیرد و با قطعه هایی طنز و گاهی هراس آور بیننده را غافلگیر می کند.

اکبر منانی، زهره شکوفنده، علیرضا دیباج، علی گرایی، ناصر احمدی، امیر حکیمی و وحید منوچهری گویندگانی هستند که به جای شخصیت های اصلی این سریال صحبت کرده اند.

مجموعه 13 قسمتی لئوناردو داوینچی در ایام نوروز هر شب ساعت 22 و 20 دقیقه از شبکه چهار به نمایش در می آید. این سریال را لوک واتسون سال 2011 برای تلویزیون انگلستان کارگردانی کرده است. فلورا اسپنسر، جاناتان بیلی و آکمندجی نکفرنیان در این سریال نقش های اصلی را بازی کرده اند.

دراین سریال لئوناردو، مخترع و هنرمند جوانی است که در کارگاه نقاشی کار می کند و توماسو، ماکیا ولی و لورنزو دوستان او هستند که در هر قسمت برای آنها اتفاقاتی رخ می دهد.

توماسو، دختری است علاقه مند به هنر که به دلیل سنت های حاکم بر جامعه و پذیرش نشدن زنان در فعالیت های هنری، با هیبت پسرانه در کارگاه نقاشی فعالیت می کند.

لورنزو پسر بانکداری است که در انجمنی سری فعالیت می کند و لئوناردو را زیر نظر گرفته تا از اختراعات او مطلع باشد و امتیاز آنها را خریداری کند.

همچنین شبکه چهار برنامه «کتاب نوروز» را برای پخش در نوروز 92 تدارک دیده است، در این برنامه هر روز ده عنوان کتاب جدید به علاقه مندان معرفی می شود. کتاب نوروز هر شب ساعت 23 از شبکه چهار پخش می شود.

اجرای کتاب نوروز را فائزه نعمتی به عهده دارد و در دو بخش مختلف کتاب های مخصوص بزرگسال و کودکان با حضور کارشناسان معرفی می شود.