آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۸
فرهنگ و هنر
۵

خیام خوانی محمد معتمدی در فرانسه

محمد معتمدی، خواننده کشورمان روز بعد از دریافت جایزه فرانس موزیک در اول فروردین، در مرکز فرهنگی بابل مد مارسی فرانسه به اجرای کنسرت با شعرهای خیام می پردازد.

محمد معتمدی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی درباره اجرای خود در مراسم اهدای جایزه فرانس موزیک که قرار است در نخستین روزهای فروردین در فرانسه برگزار شود، به مهر گفت: ما شب عید به اتفاق سینا جهان آبادی، پاشا هنجنی، آزاد میرزاپور و بهنام سامانی به فرانسه می رویم تا در مراسم اهدای جایزه در مرکز فرهنگی بابل مد حضور پیدا کنیم.

وی ادامه داد: بابل مد در واقع رقیب ومکس (womex) به شمار می رود؛ چرا که در آنجا هم یک اکسپوی موسیقی وجود دارد و در واقع محل گردهمایی ناشران، تهیه کنندگان، کنسرت گذاران و اهالی موسیقی است.

معتمدی درباره برنامه های مراسم اهدای جایزه سال رادیو فرانسه، افزود: روز اول فروردین مراسم اهدای جایزه است و روز دوم فروردین ما در آنجا با همراهی گروه سیلک کنسرتی برگزار می کنیم.

خواننده آلبوم «گاهی سه گاهی» درباره قطعات اجرای خود در فرانسه هم گفت: چون از ایران به سایر کشور ها و بویژه اروپا برای برگزاری کنسرت سفر می کنیم، نام سیلک را برای گروه انتخاب کرده ایم تا به این شکل قدمت، تاریخ و تمدن کشورمان را نیز به سایر جوامع معرفی کنیم.

وی افزود: رپرتوآر اجرای فرانسه ما با شعرهای خیام نیشابوری است و در واقع می توانم بگویم که کنسرت ما کنسرت خیام خوانی است. قطعات انتخابی ضمن اجرا در فرانسه و سایر کشورهای خارجی، ضبط هم می شوند تا از سوی یک ناشر خارجی در خارج از ایران منتشر شود.

جایزه موسیقی سال رادیو فرانسه با عنوان فرانس موزیک از 2006 تاکنون هر سال به یک نوازنده یا خواننده برگزیده از سراسر جهان اهدا می شود. امسال محمد معتمدی، خواننده سنتی کشورمان برنده این جایزه شده است.