آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۳۶۵۸
حوادث
۲۳

اعتراف دزدهای اوراقچی به 50 فقره سرقت پراید

اعضای باند سارقان خودرو که به سرقت بیش از 50 دستگاه پراید اقدام کرده و پس از اوراق کردن آنها را به فروش می رساندند از سوی ماموران انتظامی کرج دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، فرمانده انتظامی شهرستان کرج در این باره افزود: چندی پیش گزارشی مبنی بر سرقت خودرو های پراید در مناطقی از کرج از جمله مهرشهر، فردیس، گلشهر، اهری و اندیشه توسط پلیس دریافت شد. وی اضافه کرد: با جمع بندی اطلاعات، ماموران موفق به دستگیری دو نفر با نام های محمد و محمدرضا شدند. وی ادامه داد: ماموران این دو سارق را در حالی دستگیر کردند که مشغول اوراق سه خودروی سرقتی پراید در گاراژی در محله هفت جوی شهریاربودند.

وی افزود: با انتقال خودرو ها به کلانتری، ماموران موفق به کشف پنج دستگاه پخش و ضبط خودرو، ده عدد باند بزرگ خودرو، شش حلقه لاستیک با رینگ کامل اسپرت خودرو پراید، مدارک خودروی سرقتی، گوشی تلفن همراه، چهار عدد باتری خودرو و تعدادی لوازم و قطعات خودروهای پراید از داخل خودروها شدند. فرمانده انتظامی شهرستان کرج تصریح کرد: این متهمان در بازجویی اولیه اعتراف کردند با همدستی سارق سابقه داری به نام «محمد» باندی تشکیل داده و به سرقت خودروهای پراید اقدام می کردند.

فرمانده نیروی انتظامی کرج گفت: ماموران کلانتری با شناسایی محل اختفای سرکرده این باند بسرعت به محل اعزام شدند و فرد مذکور را همراه یک دستگاه خودروی پراید سرقتی دستگیر کردند. وی افزود: متهم دستگیر شده یک ماه پیش از زندان آزاد شده و سوابق متعدد کیفری دارد که پس از آزادی از زندان، باند سرقت تشکیل داده است.

فرمانده انتظامی کرج، تصریح کرد: با دستگیری سرکرده این باند مشخص شد این سه نفر با گشتزنی در ساعات پایانی شب، خودروهای پرایدی را که سیستم امنیتی مناسب نداشتند شناسایی کرده و پس از سرقت به گاراژی در محله هفت جوی شهریار منتقل می کردند و پس از اوراق خودروها، قسمت های اوراق شده را به فردی به نام حسین می فروختند. وی ادامه داد: با اعترافات سرکرده این باند، مالخر بسرعت شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: این باند چهار نفره در اعترافات پایانی خود به سرقت بیش از 50 دستگاه پراید در شهرک اندیشه، شهریار، ارم و... اعتراف کردند.