آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۶۴
فرهنگ و هنر
۵

صحنه نمایش به سوگ نشست

در ایام فاطمیه نمایش هایی به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) روی صحنه رفته است

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تئاترهای مختلفی روی صحنه رفته است تا از طریق برنامه های هنری مردم در سوگ بانوی دو عالم بنشینند.

به گزارش خبرنگار ما، در ایام سوگواری شهادت یگانه دخت پیامبر اسلام نمایش هایی در تئاتر شهر، فرهنگسرای اندیشه و سالن نمایش موسسه فرهنگی رفاه روی صحنه رفته است.

یک نمایش رایگان

نمایش «سر بر سریر صبح» که به کارگردانی سیدمحسن میرمحمد صادقی و از سوی موسسه فرهنگی رفاه روی صحنه می رود، اجرای خود را از روز گذشته آغاز کرده و تا سی ام فروردین 92 در سالن نمایش این موسسه واقع در میدان بهارستان، خیابان شریف رضی، خیابان مردم، اجرا خواهد داشت.

«آیین فاطیما» در تئاتر شهر

«آیین فاطیما» نوشته نصرالله قادری و به کارگردانی سعید بصیری هم از روز سه شنبه بیستم فروردین در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

مهری سادات آل آقا، آرزو افشار، نرگس امینی، فاطمه سرلک و ندا گلرنگی در این نمایش به عنوان بازیگر حضور دارند.

«آیین فاطیما» هر روز ساعت 19 و 30 دقیقه به مدت 50 دقیقه و قیمت بلیت ده هزار تومان روی صحنه می رود. این نمایش تا بیست و پنجم فروردین روی صحنه خواهد بود.

نمایش «سمنو» نوشته خیرالله تقیانی پور و کارگردانی مشترک جواد نوری و خیرالله تقیانی پور با بازی رضا پاپی، جواد پورزند، وحید نفر، مصطفی ساسانی، نادیا فرجی، محمدهادی عطایی و علی لویی از بیست و یکم تا سی ام فروردین ساعت 18 و 30 دقیقه در تالار سایه میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

همچنین نمایش های «پلکان» به کارگردانی هادی مرزبان در تالار اصلی، «مرده ریگ» به کارگردانی غزل اسکندرنژاد و «راکب» به کارگردانی کورش زارعی در تالار چهارسو یکشنبه بیست و پنجم فروردین به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به صحنه نخواهد رفت.

همدردی با مردم بحرین

به مناسبت ایام فاطمیه و با نگاهی ویژه به مظلومیت مردم بحرین نمایش «یادگار غربت غمگین» از امروز بیست و دوم تا بیست و ششم فروردین برای دومین سال، هر شب از ساعت 18 توسط گروه فرهنگی هنری راوی در «فرهنگسرای اندیشه» روی صحنه خواهد رفت.

محسن انصاری، نویسندگی و کارگردانی این اثر را به عهده دارد و محمدحسن جعفری، عمران علی ریاحی، محمدعلی زحمتکش، رضا بهرامی، محمد النصراوی و مصطفی جوادی فام در «یادگار غربت غمگین» نقش آفرینی می کنند.