آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۶۴
فرهنگ و هنر
۵

برنامه همایش «سعدی و یونس امره» اعلام شد

در آستانه اول اردیبهشت، روز بزرگداشت سعدی، همایش «سعدی و یونس امره» سه شنبه و چهارشنبه بیست و هفتم و بیست وهشتم فروردین ساعت 16 در مرکز فرهنگی شهر کتاب تهران برگزار می شود.

به گزارش جام جم به نقل از روابط عمومی شهر کتاب، در این همایش، سعدی شناسان و یونس امره شناسان ایران و ترکیه درباره زندگی، اندیشه و آثار این دو شاعر بزرگ ایران و ترکیه سخن می گویند.

سخنران ها و عنوان سخنرانی های این همایش به این شرح است: «نگاهی به گلستان سعدی» دکتر حسن انوری، «دو شاعر زبان آفرین» دکتر ضیاء موحد، «تاثیر یونس امره از سعدی و ادب فارسی» دکتر توفیق سبحانی، «خطاب در غزل سعدی و یونس امره» دکتر نسرین فقیه ملک مرزبان، «نفوذ اجتماعی سعدی و یونس امره» دکتر فرح نیازکار، «اهمیت روابط فرهنگی ادبی ایران و ترکیه» اومیت یاردیم (سفیر ترکیه در ایران)، «زندگی، شخصیت و شعر یونس امره» دکتر مصطفی تاتجی، «حکمت و عقل: میراث به جا مانده از سعدی و یونس امره» دکتر مصطفی چیچکلر، «شیوه های درک حقیقت در سعدی و یونس امره» دکتر مصطفی آیدوغان، «بازتاب اشعار سعدی و یونس امره در ادبیات ترکیه و ایران» دکتر حجابی کرلانگچ و «سماع کلام دوست» (دوستی از نگاه سعدی و یونس امره) علی اصغر محمدخانی.

این همایش به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب، مرکز سعدی شناسی، مرکز فرهنگی یونس امره و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه تشکیل می شود.

ادامه این همایش اول اردیبهشت در شیراز و هفته دوم خرداد در شهر های آنکارا، قونیه، اسکی شهیر و استانبول ترکیه برگزار می شود.