آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۶۴
ایران
۱۵

اقدامات حفاظتی برای امنیت این پرندگان با ارزش انجام شده است

عقاب های مهاجر به نایین آمدند

صد ها بهله عقاب از انواع عقاب طلایی، عقاب صحرایی و عقاب دو برادر که از گونه های بزرگ جثه و بسیار ارزشمند پرندگان شکاری ایران به شمار می روند، وارد زیستگاه های طبیعی شهرستان نایین شدند.

پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست استان اصفهان از شهرستان نایین با اعلام این خبر افزود: این عقاب ها همزمان با مهاجرت بهاره، به زیستگاه های متنوع کوهستانی، دشتی و بیابانی و اراضی کشاورزی نایین وارد شده و با توجه به شرایط مطلوب و وجود امنیت مناسب، به صورت موقت و از چند روز تا چند هفته از این زیستگاه ها استفاده کرده و سپس به مهاجرت طولانی خود ادامه می دهند.

با ورود این پرندگان باشکوه و ارزشمند به این شهرستان که هر ساله میزبان طیف گسترده ای از پرندگان مهاجر خشکی زی و آبزی است، اقدامات حفاظتی عرصه ها توسط محیط بانان و با همکاری و مشارکت فعال مردم طبیعت دوست و دستگاه ها و نهادهای دولتی، تقویت و گسترده شده است تا امنیت مناسبی برای وحوش فراهم شود.عقاب ها به عنوان پرندگانی که در طبیعت در راس هرم های غذایی هستند، در کنترل جمعیت طعمه های خود که برخی آفت محسوب می شوند، نقش مهمی دارند و از لاشه حیوانات نیز تغذیه می کنند. این پرندگان در جهت دسترسی به زیستگاه های جوجه آوری یا زمستان گذرانی، به طور معمول مهاجرت های بسیار طولانی دارند.