آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۶۴
ایران
۱۵

جلوگیری از تیراندازی در عروسی های کازرون

فرمانده نیروی انتظامی کازرون از برخورد جدی این نیرو با سنت غلط تیراندازی در عروسی های امسال در این شهرستان خبر داد.

محسن سروقد در گفت وگو با فارس افزود: تیراندازی در مجالس جشن و شادی بویژه در عروسی ها که با تلاش های انجام گرفته کاهش چشمگیری داشته، اما از گوشه و کنار این شهرستان همچنان بر قربانی شدن عده ای به خاطر برپایی این سنت غلط گزارش هایی ارائه می شود.

وی اضافه کرد: پاسخگوی اصلی بانیان مجالس (عروس و داماد) هستند و برابر هماهنگی انجام گرفته با مقامات قضایی و امنیتی با متخلفان برخورد قانونی می شود.

فرمانده نیروی انتظامی کازرون تصریح کرد: تیراندازی در مراسم جشن و شادی هرچند به صورت هوایی صورت می گیرد، اما خواه ناخواه گلوله رها شده از سلاح پس از طی مسافتی به زمین برمی گردد و باعث مجروح شدن و حتی مرگ اشخاص می شود.

سروقد ادامه داد: به طور مکرر در مواردی مشاهده شده که در فاصله دورتر از محل تیراندازی افرادی دچار مجروحیت یا مرگ شده اند.این مسئول ابراز کرد: در سال گذشته چهار عروسی در شهرستان کازرون بر اثر تیراندازی به عزا تبدیل و به فوت یک نفر و مجروحیت پنچ نفر دیگر منجر شد و در نوروز امسال نیز وقوع این گونه حوادث تاسفبار نیز ادامه یافت. فرمانده انتظامی کازرون از تمام اقشار مردم، بزرگان، ریش سفیدان و اعضای شورای محل این شهرستان خواست که با کنار گذاشتن این سنت غلط و بسیار خطرناک اقدام و با نیروی انتظامی همکاری کنند.