آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۶۴
سلامت
۱۶

خبر سلامت

تغییرات پوست خبر از بیماری ها می دهد

پوست می تواند نشان دهنده میزان سلامتی در افراد باشد.

به گزارش ایسنا، مطالعات نشان می دهد پوست می تواند یک سیستم هشدار اولیه حیاتی برای طیف وسیعی از مشکلات بهداشتی باشد. سطح پوست می تواند علائمی از استخوان های شکننده، دیابت و کمبود ویتامین ها را قبل از دیگر علائم نشان دهد. محققان دریافته اند چین و چروک های عمیق روی صورت و گردن می تواند افزایش خطر ابتلابه شکستگی استخوان را نشان دهد. به این دلیل است که زنان با چین و چروک بیشتر احتمال دارد به تراکم پایین استخوان در نواحی مانند ستون فقرات و پاشنه پا مبتلاباشند.

همچنین محققان توصیه می کنند افراد با مشاهده ضخامت، تیرگی و قسمت های مخملی در چین های پوست در گردن، زیر بغل یا کشاله ران، باید آزمایش خون برای دیابت بدهند. کمبود امگا 3 هم می تواند نشانه هایی را بر پوست نشان دهد. از عوارض کمبود امگا 3 خشکی پوست است. مکمل ها می تواند درمانی برای کمبود آن باشد، اما بهترین راه برای اصلاح کمبود از طریق رژیم غذایی است.

رنگ زرد کهربایی مناسب برای عینک آفتابی

دبیر انجمن چشم پزشکی ایران گفت: عینک آنتی رفلکس واقعی با رنگ زرد کهربایی بهترین گزینه برای خرید و استفاده است چراکه بهترین وضوح تصویر را برای فرد ایجاد می کند.

حسن هاشمی در گفت وگو با فارس، افزود: جنبه پزشکی عینک آفتابی در پیشگیری از بروز آب مروارید و همین طور بیماری هایی است که در شبکیه یا پرده بینایی چشم حادث و موجب تحلیل رفتگی سلول های بینایی می شود.

وی ادامه داد: جنبه درمانی عینک آفتابی به آن دلیل است که می تواند جلوی تششعات آزاردهنده آفتاب را بگیرد و از سوی دیگر باعث شود که بیننده آرامش بیشتری در دید داشته باشد و پخش نور نداشته باشد. هر شیشه یا پلاستیکی که با کیفیت باشد و در عینک آفتابی به کار برود می تواند جلوی 90 درصد اشعه ماوراء بنفش را بگیرد و مانع بروز این عوارض شود، اما در این مساله کیفیت و نوع این شیشه بسیار مهم است.

دبیر انجمن چشم پزشکی ایران تصریح کرد: در خرید عینک طبی باید دقت شود که شیشه عینک خیلی تیره نباشد چراکه اگر بسیار تاریک باشد مردمک چشم بازتر شده و میزان نور و اشعه دریافتی از سوی آن بیشتر خواهد شد که در این صورت ضرر بیشتری به چشم وارد خواهد شد.