آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۳۶۶۴
جامعه
۱۷

به گفته رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در طرح «فرشتگان رحمت» 41 میلیارد تومان کمک مردمی میان 1.5 میلیون نیازمند توزیع شد

تهران و خوزستان؛ نیکوکارترین استان های کشور

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اعلام این که در طرح فرشتگان رحمت 41 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده است، مردم تهران و خوزستان را در صدر نیکوکاری اعلام کرد.

به گزارش مهر، فرحناز رافع با تشریح اجرای طرح فرشتگان رحمت در ایام نوروز 92 گفت: سال گذشته چهار میلیارد و 300میلیون تومان کل مبلغ نقدی و غیرنقدی در طرح فرشتگان رحمت شد که در مجموع توانستیم از 106 هزار خانوار نیازمند که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی نبودند، حمایت کنیم. ولی امسال نقطه هدفمان را روی 40 میلیارد تومان معطوف کردیم. البته رسیدن به این مبلغ از نظر برخی کارشناسان هلال احمر غیرممکن بود، ولی جمع آوری 41 میلیارد و 137 میلیون تومان کمک مردمی در طرح فرشتگان رحمت رکورد جدیدی از همت ایرانیان در دستگیری از نیازمندان برجا گذاشت.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با بیان این که متاسفانه برخی استانداری ها هیچ گونه کمکی برای این طرح نکردند، گفت: نکته قابل تامل این است که مردم بیشترین کمک را در این طرح کردند که براساس آمارها مردم تهران و خوزستان در صدر نیکوکاری قرار دارند.

رافع افزود: در این طرح 1192 خانه داوطلب و 15 هزار و 372 داوطلب همراه با 1800 نفر از کارکنان سازمان داوطلبان در طرح فرشتگان رحمت حضور داشته و با تهیه سبدهای ارزاق شامل تن ماهی، برنج، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، حبوبات و... تعداد 420 هزار سبد ارزاق را میان یک میلیون و 500 هزار نیازمند توزیع کردند.

بر اساس این گزارش، هر چند در سال 91 هلال احمر هیچ گونه صندوقی برای جلب کمک های مردمی درنظر نگرفت، ولی مردم نیکوکار ایران رکوردی بی سابقه را در کمک های مردمی ثبت کردند که این مبلغ دور از انتظار جمعیت هلال احمر بوده است.

در گزارش رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر آمده است: برخی استان های کشور چند برابر سهمیه درنظر گرفته شده، پول جمع آوری کرده و به تعداد بیشتری خانوار نیازمند کمک کرده اند که نشان از مدیریت و توانایی داوطلبان و مدیران هلال احمر آن استان دارد.

البته غیر از این چهار استان سایر استان ها هم با رشد 100 درصدی و بیشتر از آن در جمع آوری و توزیع طرح مشارکت داشته اند. ولی در این میان برخی استان ها را می توان به عنوان استان هایی که بیشترین مبلغ را جمع آوری کرده اند، اعلام کرد: