آرشیو چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۲، شماره ۲۶۵۴
جهان
۶

واکنش ها

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن انفجارهای بوستون، آن را اقدامی احمقانه و وحشتناک اعلام کرد و با قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد. بان کی مون تصریح کرد: «این خشونت احمقانه که رخ دادن آن در مراسمی که برای گردهم آوردن افراد به دور هم از سراسر جهان با روحیه ورزشکاری و هماهنگی معروف است، بسیار وحشتناک است.»

طالبان پاکستان هرگونه نقش داشتن این گروه در انفجار مسابقه دو ماراتن در بوستون امریکا را رد کرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس «احسان الله احسان»، سخنگوی طالبان پاکستان در تماسی تلفنی با این خبرگزاری: دست داشتن این گروه را در انفجار بوستون را رد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انفجار در شهر بوستون امریکا و کشته شدن مردم عادی را محکوم کرد.

«هرمان ون رامپوی» رییس اتحادیه اروپا در بیانیه یی گفت: من این اقدام وحشتناک که در بوستون به وقوع پیوست را محکوم می کنم و عمیقا از سرانجام غم انگیز و کشته شدن مردم بی گناه تاسف می خورم. آنهایی که مسوول این اقدامات بی رحمانه هستند باید محاکمه شوند.

«ویتالی موتکو» وزیر ورزش روسیه هم در مصاحبه با خبرگزاری «ر اسپورت» اظهار داشت عملیات تروریستی در جریان مسابقات بین المللی دو ماراتن در شهر بوستون امریکا زنگ خطر جدی برای روسیه است که در آینده نزدیک میزبان رقابت های ورزشی بسیار بزرگی خواهد شد. وی افزود: «برای روسیه که در آینده نزدیک رقابت های ورزشی بسیار بزرگی را برگزار خواهد کرد، این زنگ جدی است. البته ما به تدابیر امنیتی شدت خواهیم بخشید. گاهی همکاران خارجی ما را به این خاطر «گاز می گیرند» اما می بینید وضع دنیا چگونه است. ما دارای نظریه امنیتی بسیار جدی هستیم. ما بسیار به فکر این موضوع هستیم و توجه زیادی به این امر نشان داده خواهد شد».

روزنامه عربی النشره با اشاره به بمبگذاری در بوستون و توصیف این حادثه به عنوان بازگشت شبح تروریسم به امریکا پس از یازده سپتامبر 2001 نوشت: این حادثه با توجه به شرایط منطقه باید هوشیاری امنیتی لبنان را برانگیزد: با توجه به اینکه لبنان این روزها با مقطع حساسی روبه رو است و در یک قدمی تشکیل دولت جدید است.

سفارت عربستان در واشنگتن اعلام کرد هیچ یک از قربانیان انفجارهای شب گذشته بوستون تبعه عربستان نیستند در ضمن برخی ادعاها مبنی بر دست داشتن یک تبعه عربستانی در این انفجارها نیز نادرست است.