آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۶۶۰
اقتصادی
۴

بدون تیتر

خبری از خودروهای امریکایی ندارم| قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آغاز واردات خودروهای امریکایی به ایران ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: واردات کلیه خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی.سی چه امریکایی و چه غیرامریکایی ممنوع است. برای ما مبدا واردات خودرو اهمیتی ندارد و مهم حجم موتور خودرو است که طبق سیاست های سال قبل واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی.سی ممنوع است.

ساها لغو امتیاز شد| شرکت هواپیمایی ساها که ایرلاین 23 ساله ایران است و توسط نیروی هوایی ارتش تاسیس شده، به دلیل بالابودن سن ناوگان از سوی سازمان هواپیمایی کشوری فعلالغو امتیاز شده است. طبق آنچه در پرتال سازمان صنایع هوایی کشور عنوان شده این شرکت دارای چهار فروند هواپیماست که یک فروند آن پیش از این زمینگیر شده بود و سه فروند بویینگ 707 با میانگین سنی 8/36 سال دارد.

تولید فولاد 6/3 میلیون تن شد| تولید فولاد خام ایران در ماه گذشته میلادی با رشد 3/14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیون و 330 هزار تن رسید. تولید فولاد خام ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی سه میلیون و 640 هزار تن اعلام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 2012 میلادی افزایش 4/0 درصدی را نشان می دهد.

تعیین تکلیف سوخت مرزنشینان در هفته آینده| مصطفی کشکولی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با اجرای این سازوکار، قاچاق فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه کاهش می یابد. با اجرای آزمایشی این طرح در استان سیستان و بلوچستان و آسیب شناسی و کارشناسی لازم در این طرح برای تمام مرزنشینان اجرایی خواهد شد. نرخ عرضه فرآورده های نفتی در بازارچه های مرزی را نرخ سوخت در کشورهای همسایه مشخص می کند چرا که قیمت فرآورده در کشورهای همسایه بیشتر از نرخ عرضه داخلی آن است.

پرداخت طلب 8 میلیارد تومانی چایکاران| ایرج هوسمی، رییس اتحادیه چایکاران کشور گفت: دیروز بعد از یک سال پیگیری 8 میلیارد تومان مطالبات چایکاران کشور پرداخت شد. 8 میلیارد تومان پرداختی که دیروز برای چایکاران کشور انجام شد، مربوط به خرید تضمینی برگ سبز سال گذشته بود. سال گذشته چایکاران کشور 110 هزار تن برگ سبز چای به کارخانه ها تحویل دادند که بخشی از این بها پرداخت شده بود و 8 میلیارد تومان باقیمانده مطالبات دیروز پرداخت شد. معمولاطلب چایکارانی که بیش از یک میلیون تومان طلب داشتند، پرداخت نشده بود.