آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۶۶۰
بازار پول و سرمایه
۵

حمایت از طرح های پژوهشی در بورس کالا

اعتماد| بورس کالای ایران در جهت نیل به اهداف توسعه یی و برای بهره گیری از توان و ظرفیت دانشگاه ها و در راستای رفع نیازها و توسعه فرهنگ تحقیقات و تشویق دانشجویان و محققان به انجام تحقیقات و پروژه های کاربردی مورد نیاز حوزه بازار سرمایه در بعد بورس کالا، اولویت های پژوهشی و ضوابط حمایت از پایان نامه های دانشجویی را اعلام کرد.

علی پناهی، مدیر مطالعات اقتصادی، برنامه ریزی و آموزش با بیان اینکه اولویت های پژوهشی مدنظر بورس کالای ایران بسیار متنوع است، گفت: این اولویت ها در پنج محور اصلی موضوعات کلان، توسعه بازار، ساختار بازار، قوانین و مقررات و فرهنگ سازی و دیگر موضوعات مرتبط خواهد بود. وی ادامه داد: در زمینه مسائل کلان برخی از موضوعات مد نظر شامل ارزیابی نقش بورس کالادر اقتصاد ملی در حوزه های کشاورزی، صنعتی و معدنی فلزات و پتروشیمی، ارزیابی نقش بورس کالادر ارتقای نظام فنی و اجرایی کشور و آثار تحولات کلان اقتصادی بر بازار بورس کالاست.

پناهی همچنین برخی موضوعات مد نظر اولویت پژوهشی توسعه بازار را در قالب بررسی موانع ورود کالاهای قابل پذیرش در بورس کالادر بخش های مختلف اقتصادی، کارکرد ابزارهای مالی جدید در توسعه بازار بورس کالاو امکان سنجی استفاده از ابزارهای تامین مالی در بورس کالااعلام کرد.

مدیر مطالعات اقتصادی و برنامه ریزی شرکت بورس کالای ایران در بخش دیگری از صحبت هایش به فرآیند حمایت از پایان نامه های دانشجویی و طرح های پژوهشی پرداخت و گفت: موضوع پایان نامه ها باید در زمینه های مرتبط با اهداف و اولویت های پژوهشی شرکت بورس کالای ایران باشد.