آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۶۶۰
جامعه
۱۳

میز خبر

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه همایشی تحت عنوان رای اولی ها ندارد.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به اعتراض برخی از پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکترای 91 این دانشگاه نسبت به تغییر دوره از شبانه به نیمه حضوری، گفت: این موضوع اشتباه سازمان سنجش بوده است، چرا که دانشگاه علامه در سال گذشته دانشجوی شبانه پذیرش نکرده است.

محمد دامادی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید از سوی هیات رییسه مجلس قابل رسیدگی تشخیص داده و به کمیسیون اجتماعی مجلس برای دریافت نظر تخصصی ارجاع شد.

شهلامیرگلوی بیات، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و درمان با تبدیل ارز دارو از مرجع به مبادله یی تنها به دنبال شانه خالی کردن از زیر بار مشکلات است، گفت: سیاست این وزارتخانه در سه ماه گذشته تنها انداختن مشکلات بر دوش مردم بوده به طوری که هم اکنون سهم مردم از حوزه درمان؟ درصد و سهم دولت حدود؟ درصد است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت: نتایج اولیه طرح مطالعه ملی بار بیماری ها در کشور که اواخر سال گذشته آغاز شد نشان می دهد که بیماری های قلبی- عروقی، سوانح و سرطان رتبه اول تا سوم علت مرگ و ناتوانی ایرانیان را به خود اختصاص می دهند.

دبیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ضمن هشدار نسبت به افزایش 10 درصدی مصرف قلیان در دختران اعلام کرد: سن مصرف دخانیات از 14 سال به 10 سال رسیده و متاسفانه مصرف دخانیات به ویژه در نوجوانان و جوانان که دانشجو هستند یا در مقطع دبیرستان تحصیل می کنند افزایش یافته است.

رییس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: افزایش شهریه های مهدهای کودک در سال جاری تا قبل از اعلام تعرفه های جدید از سوی بهزیستی، غیرقانونی است.