آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۶۶۱
انتخابات
۱۲

اقتصاد ایران را شکوفا می کنم

در آیین افتتاحیه موسسه تابناک ما با تاکید بر اینکه اقتصاد از مسائل اساسی و مهم امروز کشور است، تصریح کرد: اقتصاد در ابعاد مختلفی همچون گرانی و بیکاری وضعیت خاص پیدا کرده است و گرانی ها روزبه روز در کشور افزایش پیدا می کند. جریان گرانی در کشور مانند یک حیوان درنده به وضعیت معیشت مردم و قدرت خرید مردم و به پول ملی حمله می کند و ارزش پول ملی را کاهش می دهد. گزیده سخنان وی از این قرار است:

بیکاری در کشور ایران در حال افزایش است. در حال حاضر فارغ التحصیلان بسیاری در کشور بیکار هستند و امروز بیکاری در کنار گرانی فشار مضاعفی را به معیشت مردم وارد می کند. به این بحران ها نباید اجازه بدهیم که ادامه دار شود. چرا که مردم به دنبال ادامه یافتن این بحران ها اذیت می شوند و همچنین نظام به خطر می افتد و باید یک فکر جدی شود و نباید بیش از گذشته اجازه ادامه یافتن بحران هایی چون گرانی و بیکاری در کشور را بدهیم.

استفاده اقدامات کوتاه مدت تنها برای درمان قطعی اقتصاد ایران کافی نیست. در کوتاه مدت باید گرانی ها را کنترل کنیم و فرمول کنترل گرانی در کشور مشخص شود.

اجازه نمی دهیم که موج گرانی ها در کشور ادامه دار شود. برای برطرف شدن معضل بیکاری و گرانی ها در کشور موارد مورد نیاز آن باید وجود داشته باشد و تمام زیرساخت های مورد نیاز را برای رفع معضل بیکاری و گرانی در سطح کشور آماده می کنیم.

ما نسخه می نویسم و با سر و سامان دادن به یارانه ها، تعیین تکلیف وضعیت دانشجویان و کنترل گرانی ها نسبت به ساماندهی وضعیت اقتصاد ایران برنامه ریزی می کنیم.

ادامه یافتن تحریم ها تا 10 سال دیگر به مصلحت کشور نیست و بحث مذاکرات باید جدی گرفته شود. سیاست خارجی باید جدی گرفته شود و به مردم قول می دهم که نه تنها تحریم های اقتصادی را از سر راه شان بر می داریم بلکه اقتصاد ایران را به شکوفایی اقتصادی در منطقه تبدیل می کنیم.