آرشیو یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۶۶۳
اقتصادی
۴

پرسه در بازار

عرضه محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته در بازار| برخی گزارش های رسیده حاکی از عرضه محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته در بازار است.

در یک مورد کرم ترک پای تولیدی یکی از شرکت های صاحب برند داخلی که تاریخ مصرف آن گذشته در بازار عرضه شده است. تاریخ تولید این محصول مربوط به سال 1388 بوده که دست کم یک سال از تاریخ انقضای مصرف آن گذشته است. دبیر انجمن صنایع آرایشی، بهداشتی و شوینده در این باره گفت: تاکنون گزارشی در این باره دریافت نکرده ایم و فکر می کنم بیشتر مسوولیت در این زمینه متوجه سازمان غذا و دارو و ستاد مبارزه با قاچاق کالاباشد، چرا که برخی محصولات آرایشی تاریخ مصرف گذشته خارجی به صورت قاچاق وارد شده اند.

مقاومت برای جایگزینی خمیرمایه با جوش شیرین| با وجود اعلام ممنوعیت استفاده از جوش شیرین در نان های سنتی، نانوایان همچنان به دلیل بالابودن قیمت خمیرمایه، تمایل به جایگزین کردن آن با جوش شیرین ندارند. در ماه های پایانی سال گذشته ممنوعیت استفاده از جوش شیرین از سوی شرکت بازرگانی دولتی اعلام و قرار شد خمیرمایه جایگزین جوش شیرین در نان های سنتی شود. بنا بر اظهارات نانوایان استفاده از خمیرمایه قیمت تمام شده تولید نان را افزایش می دهد لذا استفاده از آن برای آنان مقرون به صرفه نیست. به گفته نانوایان نظارت های انجام شده بر نانوایی ها کمتر درباره استفاده از خمیر مایه به جای جوش شیرین بوده است.

نارضایتی دامداران| سیروس روستا، رییس اتحادیه مرکزی دامداران گفت: با وجود امضای تفاهمنامه با شرکت پشتیبانی امور دام برای تامین خوراک مورد نیاز دام دامداری های شیری، این شرکت از ابتدای سال تاکنون نهاده یی به دامداران تحویل نداده است. شرکت پشتیبانی امور دام از ابتدای سال تاکنون اعلام کرده است که نهاده های دامی را به صورت نقدی می تواند در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد که این باعث نارضایتی دامداران شده است. در تلاش هستیم براساس قول های مساعد وزارت صنعت، معدن و تجارت با برگزاری جلسه و تمدید تفاهمنامه برای سال جاری، نهاده مورد نیاز دامداران را مطابق شرایط سال گذشته تامین کنیم تا مشکلی برای تولید شیر به وجود نیاید.