آرشیو دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۶۶۴
اقتصادی
۴

پرسه در بازار

واسطه ها، مواد اولیه ظروف پلاستیکی را گران کردند| الیاس طاهری اظهار کرد:. عمده مواد اولیه کارخانجات ظروف یک بار مصرف و پلاستیکی از پتروشیمی ها و مواد پلیمری تهیه می شود که باید از بورس کالاتهیه کنند. متاسفانه مواد اولیه تنها به افراد خاص در بورس کالابه فروش می رسد و کارخانه داران مجبورند مواد اولیه را با چندین واسطه تهیه کنند که همین امر موجب گران تر شدن محصول نهایی خواهد شد.

محدودیت عرضه روغن در فروشگاه های خرد| با وجود توزیع 100 هزار تن روغن در سطح کشور هنوز محدودیت هایی در عرضه این کالاوجود دارد. هفته گذشته در راستای تصمیمات کارگروه تنظیم بازار قرار شده بود برای کنترل بازار روغن از روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه 100 هزار تن روغن در بازار توزیع شود. طبق اطلاعات واصله این حجم روغن وارد شبکه توزیع شده ولی چگونگی توزیع آن هنوز مشخص نیست. بر این اساس توزیع کنندگان خرد و سوپرمارکت داران اظهار می کنند برای خرید این کالااز شرکت ها با محدودیت ها و مشکلاتی مواجه هستند.

90 درصد پول گوجه فرنگی در جیب دلالان| ناصر توکلی، معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر بهترین نوع گوجه فرنگی، کیلویی 400 تومان از کشاورز خریداری و بارگیری می شود و با وجود اینکه کرایه حمل آن هم کیلویی 60 تا 100 تومان است، در بازار مصرف با قیمت های بسیار بالایی فروخته می شود. کشاورزان پس از یک سال کار، تلاش و تولید به 10 درصد سود اندک خود راضی و شکرگزار هستند اما خرده فروشان و دلالان به 90 درصد سودی که از مزرعه تا بازار مصرف نصیب شان می شود هم رضایت ندارند!