آرشیو سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۳۶۹۷
حوادث
۱۹

سارق با سرقت یک تابلوی گرانقیمت از خانه اشرافی در حال فرار بود

دزد نقابدار روی بام خانه هدف گلوله قرار گرفت

سارقانی که با طرح و نقشه قبلی، یک تابلوفرش 500 میلیون ریالی از خانه ای در پاسداران سرقت کرده بودند، هنگام فرار با شلیک پلیس پایتخت متوقف شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ساعت یک بامداد روز جمعه گذشته یکی از اهالی پاسداران در تماس با پلیس، آنان را در جریان سرقت تابلوفرش نفیس و مقادیری پول نقد قرار داد.

ماموران کلانتری برای بررسی موضوع عازم محل شدند و در میانه راه با گشت هدفمند در منطقه، دو سارق را که با در دست داشتن یک تابلوفرش در حال عبور بودند، شناسایی کردند.

متهمان با دیدن ماموران، تابلوفرش را جا گذاشته و از میله های حفاظ یک خانه به سمت پشت بام منازل فرار کردند.

ماموران نیز وارد پشت بام شده و به تعقیب متهمان فراری پرداختند و با شلیک تیر یکی از متهمان را از ناحیه پا هدف اصابت گلوله قرار داده و هر دو متهم را دستگیر کردند.

در بازرسی از کوله پشتی یکی از متهمان بیش از 170 میلیون ریال پول نقد که از خانه مالباخته سرقت کرده بود، کشف و ضبط شد.

سرهنگ اقبال امانی در این باره گفت: پس از انتقال متهمان همراه اموال مکشوفه به کلانتری، مالباخته گفت: این دو نفر در حالی که به صورتشان نقاب زده بودند، وارد خانه ام شده و با تهدید چاقو و گاز اشک آور مرا در اتاقی حبس و تمام پول نقد و تابلوی نفیسم را به ارزش 500 میلیون ریال سرقت کردند.

رئیس کلانتری 102 پاسداران خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه دار بودن متهمان، آنها برای کشف دیگر جرایم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال یافتند.

بر اساس آخرین خبرها پس از دستور قضایی و تحویل دو متهم به پلیس آگاهی آنها تاکنون به چندین فقره سرقت دیگر اعتراف کرده اند که شناسایی محل های سرقت و دستگیری خریداران اموال مسروقه در دستور کار ماموران قرار گرفته است.