آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۶۸۴
اقتصادی
۴

پرسه در بازار

صادرات 15 هزار تنی تخم مرغ

هدایت اصغری، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار از صادرات 15 هزار تنی تخم مرغ در دو ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار با تامین نهاده مدت دار به جای اختصاص نقدینگی 33 میلیارد تومانی موافقت شد تا اعتبار لازم برای ذخیره سازی تخم مرغ مازاد مصرف تامین شود.

مهلت 3 ساله برای خودکفایی برنج

غلامرضا خانکشی پور، رییس کارگروه تدوین سند راهبردی خودکفایی برنج از تصویب سند راهبردی خودکفایی برنج با اعتبار210 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: بر اساس این سند تا سه سال دیگر در تولید برنج خودکفا خواهیم شد. بودجه تعیین شده برای اجرای سند راهبردی خودکفایی برنج براساس قیمت های سال 90 محاسبه شده که در سفر اخیر هیات دولت به استان گیلان 700 میلیارد تومان برای اجرای فاز نخست این سند در سال جاری تصویب شد.

احتمال افزایش قیمت مرغ

با توجه به نزدیک شدن به ماه رمضان مجموع مرغ ذخیره شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام 68 هزار تن است که با قیمت هر کیلو 5300 تومان توسط این شرکت خریداری می شود. عباس پشم فروش، معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام از احتمال افزایش قیمت مرغ خبر داد و گفت: روند ذخیره سازی مرغ با توجه به نزدیک شدن به ماه رمضان بسیار مثبت است.