آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۲۶۸۴
جامعه
۱۳

میز خبر

رهبر مژدهی آذر| رییس انجمن داروسازان ایران گفت: اداره داروخانه ها برای داروسازان مقرون به صرفه نیست و بیشتر این مراکز در معرض فروش یا تغییر شغل هستند. به گفته وی تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه ها از سوی بیمه ها و همچنین مالیات هایی که برای داروخانه ها وضع می شود، باعث شده تا هزینه ها بیشتر از درآمد شود و در نتیجه داروخانه داری برای داروسازان مقرون به صرفه نباشد. هم اکنون 9 هزار داروخانه دولتی و خصوصی در سطح کشور فعالیت دارند.

فاطمه قربان| معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که تعصبات فرهنگی والدین و فقدان آگاهی اولیا را مهم ترین موانع تحصیل کودکان در سن تحصیل مناطق مرزی و عشایری و کمتر توسعه یافته است.

سعید ستاری| معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ماهانه 156 هزار تومان به هر خانواده نیازمند پرداخت می شود، گفت: حداقل نیاز خانواده ها ماهانه 640 هزار تومان است که مابین این دو رقم نیاز حداقلی خانواده های نیازمند است.

دکتر مینو محرز| دبیر انجمن بیماری های عفونی کشور کمبود آنتی بیوتیک های بیمارستانی را هشداری دانست که باید جدی گرفته شود. به گفته وی تیم جراحی هر چقدر هم در کار خود مهارت داشته باشند و کادر درمانی هر چقدر هم ورزیده باشند، ممکن است به علت عدم دسترسی به موقع به آنتی بیوتیک های مناسب، فرآیند درمان اثر موثری در بر نداشته باشد.

روز گذشته سایت روزنامه بهارفیلتر شد.